پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در دیدار با ائمه جمعه شهرستان‌های پلدختر و معمولان؛

رویدادهای فرهنگی در شهرستان‌های لرستان برگزار خواهد شد

دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان با امام جمعه معمولان

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان در دیدارهای جداگانه با ائمه جمعه شهرستان های پلدختر و معمولان از برگزاری رویداد های فرهنگی کتاب محور در همه شهرستان های استان لرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان با همراهی میثم زندیه شیرازی، معاون اداره کل؛ اسماعیل میخک بیرانوند، رئیس اداره کتابخانه های عمومی پلدختر به صورت جداگانه با حجت الاسلام ابوالحسن آروانی، امام جمعه شهرستان معمولان و حجت الاسلام سید محسن موسوی، امام جمعه شهرستان پلدختر دیدار و گفتگو کرد.

رویدادهای فرهنگی در شهرستان‌های لرستان برگزار خواهد شد

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان در ابتدای این دیدار  ضمن گرامیداشت خاطره شهید آیت الله رئیسی و همراهانشان، از امامان جمعه به عنوان پدر معنوی آن دیار یاد کرده و افزود: امام جمعه در هر شهر از جایگاه تاثیرگذاری برخوردار بوده و در مسائل مختلف ائمه جمعه محور اتحاد و انسجام هستند. در هر شهری که این مهم مدنظر بوده پیشرفت و توسعه در امور محقق شده است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: امروز ما با نسل جدیدی از کتابخانه های عمومی مواجه هستیم و به نوعی کتابخانه عمومی از همه ظرفیت های خود استفاده کرده و خدمات اطلاعاتی و دانشی از این طریق به مردم منتقل می کند.

وی ضمن درخواست اختصاص بخشی از زمان نماز جمعه به معرفی کتاب برای نمازگزاران، تصریح کرد: به دنبال این هستیم رویدادهای فرهنگی را به همه شهرستان های استان منتقل کنیم و چنین مراسمی فقط در مرکز استان نباشد. در آینده نزدیک با رونمایی از برخی از کتاب های در تراز ملی در شهرستان های استان این روند آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام سبزیان اظهار داشت: تریبون نماز جمعه از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و با مساعدت ائمه جمعه قطعاً اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی رقم خواهد خورد.

امام جمعه شهرستان معمولان نیز در این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای حجت الاسلام سبزیان در مسئولیت جدید، بیان داشت: یکی از ضروریات جامعه ما که علما و بزرگان از جمله مقام معظم رهبری بارها بر روی آن تاکید داشته، مسئله ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

حجت الاسلام ابوالحسن آروانی ادامه داد: در حال حاضر مطالعه آنگونه که باید در بین مردم رواج نداشته یا مطالعات سطحی و تیترخوانی است که یکی از دلایل اصلی این آسیب استفاده نادرست از فضای مجازی است.

وی به برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه های عمومی اشاره و تصریح کرد: امید است با تداوم برنامه های فرهنگی گرایش مردم به ویژه کودکان و نوجوانان به مطالعه عمیق بیشتر شود.

امام جمعه شهرستان معمولان آمادگی خود به منظور توسعه فرهنگ مطالعه در شهرستان معمولان را اعلام کرد و گفت: ستاد نماز جمعه شهرستان از مشارکت با کتابخانه های عمومی استقبال می کند.

رویدادهای فرهنگی در شهرستان‌های لرستان برگزار خواهد شد

امام جمعه شهرستان پلدختر نیز در دیدار با سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان بیان داشت: فقدان آیت الله رئیسی سنگین بوده، اما وجود مبارک مقام معظم رهبری موجب دلگرمی بوده و در این مصیبت همه مردم با پیام و کلام ایشان آرام گرفتند.

حجت الاسلام سید محسن موسوی ادامه داد: در آستانه سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) هستیم و بنده یقین دارم جامع ترین و رساترین جمله در خصوص امام راحل، سخن مقام معظم رهبری بوده که فرمودند امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است.

وی خاطرنشان ساخت: هرچقدر در حوزه فرهنگ کار کنیم باز هم کافی نیست از همین رو خدماتی که کتابخانه های عمومی به مراجعه کنندگان ارائه می دهند جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام موسوی گفت: شهر سراب حمام از داشتن کتابخانه محروم بوده که انتظار داریم در آینده نزدیک از طریق ممکن یک باب کتابخانه عمومی در این شهر راه اندازی شود.

گفتنی است، در جریان سفر به شهرستان های پلدختر و معمولان، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان از کتابخانه های عمومی امام علی (ع)، علامه جزایری(ره) و پروژه ساخت کتابخانه شماره دو پلدختر نیز بازدید کرد.

رویدادهای فرهنگی در شهرستان‌های لرستان برگزار خواهد شد

رویدادهای فرهنگی در شهرستان‌های لرستان برگزار خواهد شد

رویدادهای فرهنگی در شهرستان‌های لرستان برگزار خواهد شد

رویدادهای فرهنگی در شهرستان‌های لرستان برگزار خواهد شد

رویدادهای فرهنگی در شهرستان‌های لرستان برگزار خواهد شد