پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷

در جلسه انجمن کتابخانه عمومی مالک اشتر شهر بلوک مطرح شد؛

وجود کتابخانه عمومی‌، نماد توسعه یافتگی یک شهر است

انجمن مالک اشتر بلوک

امید آذرمهر، شهردار بلوک در جلسه انجمن کتابخانه عمومی مالک اشتر، نماد توسعه یافتگی یک شهر را وجود کتابخانه عمومی‌ دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان، جلسه انجمن کتابخانه‌ عمومی مالک اشتر با حضور موسی مرسلپور، بخشدار؛ امید آذرمهر، شهردار بلوک؛ محمد سالاری، رئیس شورای اسلامی شهر؛ حمید مصطفوی، نماینده آموزش و پرورش؛ ناصر افضلی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی و سایر اعضا با محوریت برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی برگزار شد.

موسی مرسلپور، بخشدار ضمن بزرگداشت یاد شهدای خدمت گفت: تلاش دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید برقراری عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی همگانی به کتاب به ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار بود. اکنون وظیفه همه مسئولان است که این موضوع را مدنظر داشته و برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بیش از گذشته تلاش کنند.

مرسلپور، ترویج فرهنگ مطالعه در سنین کودکی و نوجوانی و پر کردن اوقات فراغت با کتاب را عاملی مهم بر کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و خواستار هماهنگی و استفاده از ظرفیت و فضای کتابخانه مالک اشتر جهت برگزاری کلاس‌های طرح اوقات فراغت با همکاری سایر ادارات شد.

امید آذرمهر، شهردار اظهار کرد: یکی از مباحث اصلی فرهنگی جامعه امروز و نماد توسعه یافتگی یک شهر وجود کتابخانه عمومی‌ست؛ لذا باید از مرحله حرف گذشت و به صورت عملی وارد این حوزه شد. در این راستا شهرداری ضمن آسفالت کوچه منتهی به کتابخانه و نامگذاری آن به نام مالک اشتر، زیباسازی محوطه کتابخانه را انجام خواهد داد و در بحث پرداخت نیم درصد شهرداری نیز قول مساعد می دهیم.

ناصر افضلی، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان با ارائه گزارش فعالیت‌های کتابخوانی و مشکلات کتابخانه مالک اشتر خواستار همکاری همه ادارات در اجرای سیزدهمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی و فعالیت‌های طرح اوقات فراغت تابستان شد.

در پایان جلسه سایر اعضا به بیان نکته نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

وجود کتابخانه عمومی‌، نماد توسعه یافتگی یک شهر است