شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۴

به ریاست فرماندار چابهار؛

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان چابهار برگزار شد

انجمن چابهار

اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان با حضور جواد سپاهی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار و سایر اعضا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سیستان و بلوچستان، اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان چابهار در سال جاری با حضور جواد سپاهی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار و سایر اعضا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

جواد سپاهی معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار با اشاره به لزوم ترویج کتابخوانی در جامعه گفت: ادارات شهرستان چابهار باید به ترویج کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته باشند و در برگزاری مراسم در حوزه کتاب و کتابخوانی با متولیان امر همراهی کنند.

سپاهی ادامه داد: مدیران دستگاهای اجرایی باید برای رشد کتاب و کتابخوانی و گسترش فرهنگ کتابخوانی در ادارات، کتابخانه های تخصصی داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه روستای کُمب، از روستاهای پرجمعیت شهرستان است، نبود کتابخانه در این روستا قابل قبول نیست.

سپاهی از مسئولین خواست تا راه اندازی و بهره برداری از کتابخانه این روستا را در اولویت قرار دهند.

فرماندار چابهار  تصریح کرد: بخشداران و دهیاران باید نسبت به راه اندازی کتابخانه در روستاها و بخش ها اهتمام لازم را داشته باشند تا فرهنگ کتابخوانی عمومیت پیدا کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: بخشداران روستاهایی که جمعیت نزدیک به هزار و پانصد نفر دارند، می توانند درخواست ایجاد کتابخانه در روستا را به انجمن ارائه دهند.

وی افزود: سرمایه گذاری در بخش کتاب و کتابخوانی ماندگار خواهد بود و در فرهنگسازی اجتماع مؤثر است.

سپاهی در پایان از مروجین کتاب دعوت کرد تا در جلسات آتی انجمن حضور یابند و با ارائه راهکار های خود مسئولین را در راستای توسعه کتابخانه ها و تروج فرهنگ کتابخوانی یاری دهند.