شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲

استاندار ایلام در بازدید از نمایشگاه روایت خدمت در کتابخانه مرکزی استان؛

دولت آیت‌الله رئیسی خدمات ماندگاری در حوزه کتابخانه‌های عمومی داشته است

بازدید استاندار ایلام

استاندار ایلام به همراه جمعی از مسئولین استانی از نمایشگاه روایت خدمت ۱۰۰۰ روزه شهید جمهور در اداره کل کتابخانه های عمومی استان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، با هدف معرفی دستاوردهای اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام در دولت سیزدهم، نمایشگاه روایت خدمت ۱۰۰۰ روزه شهید جمهور در کتابخانه مرکزی ایلام برپا شد و حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام؛ سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ عبدالصاحب نادری، فرماندار شهرستان ایلام؛ محمد صحرایی، مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری؛ امیرحسین بهرامی، مدیرکل حوزه استاندار؛ خداداد ابراهیمی، عضو حقیقی انجمن کتابخانه های عمومی استان، مرتضی سبزی، مشاور استاندار در امور جوانان و جمعی از مسئولین استانی ازین نمایشگاه بازدید کردند.

استاندار ایلام در این برنامه گفت: آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور مردمی و شهدای خدمت با همه توان در راه خدمت به مردم تلاش کردند و به فیض شهادت نائل شدند. 

بهرام‌نیا افزود: دولت آیت‌الله رئیسی ‌شهید جمهور در همه عرصه‌ها به ویژه مباحث فرهنگی ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها به خوبی ورود کرد و خدمات ماندگاری داشت. با نگاه شهید جمهور برای افزایش تعداد کتابخانه‌ها و تجهیز این مجموعه‌ها تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: خدا را شاکر و سپاسگزاریم که در جمع نوجوانان یعنی آینده‌سازان این کشور هستیم. شما نوجوانان در راه کسب علم و معرفت در این مجموعه با همه وجود در تلاش هستید که قطعاً تلاش شما نوجوانان تضمین‌کننده آینده کشور است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: آینده کشور به وجود این عزیزان بستگی دارد. هیچ سرمایه‌ای با ارزش‌تر از کتاب و کتابخوانی نیست و کتاب و کتابخوانی سرمایه‌ای جاودانه و ماندگار است. 

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود در جمع نوجوانان و رأی اولی‌های حاضر در کتابخانه مرکزی ایلام به بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: سال گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در استان بسیار باشکوه برگزار شد و استان ایلام با مشارکت ۵۳.۲۹ درصدی رتبه چهارم کشور را از حیث مشارکت در انتخابات، کسب کرد. 

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: با توجه به بلوغ سیاسی مردم استان و با عنایت به این‌که هرگاه بحث اقتدار کشور مطرح بوده، مردم با وجود مشکلات هم پای‌کار بوده‌اند، مردم ایلام بار دیگر با مشارکت بالا در انتخابات ۸ تیرماه خلق حماسه خواهند کرد.

دولت آیت‌الله رئیسی خدمات ماندگاری در حوزه کتابخانه‌های عمومی داشته است

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام در ابتدا ضمن خیر مقدم به استاندار، هیئت همراه و فرهیختگان حاضر در این برنامه، شهادت آیت الله رئیسی، شهید جمهور و هیئت همراه را تسلیت گفت و بیان کرد: ایشان از خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی بود. شرکت گسترده در مراسم تشییع ایشان برگ زرین دیگری از ولایت مداری و وطن دوستی مردم این مرزو بوم را رقم زد. 

حیدری اضافه کرد: در دولت مردمی، فرهنگ و به ویژه کتابخانه ها فراتر از هر دولت و زمان دیگری مورد توجه و عنایت قرار گرفت. از افزایش اعتبارات، ساخت و تجهیز کتابخانه ها تا افزایش حقوق کتابداران که از سالیان گذشته از مطالبات این قشر زحمتکش و دلسوز بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با اشاره به خدمات گسترده دولت در حوزه کتابخانه ها بیان داشت: در این دولت توجه جدی به حوزه کتابخانه ها شده و در استان ایلام طی سه سال اخیر شاهد افتتاح ۶ کتابخانه و کلنگ زنی ۴ پروژه بوده ایم. کتابخانه دره شهر کمتر از یک ماه دیگر پروژه آن تحویل و در صورت ارسال تجهیزات توسط شرکت برنده مناقصه ظرف یک ماه آینده افتتاح خواهد شد. سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی که از مطالبات ویژه اعضای کتابخانه ها است و قطعاً در اجرای برنامه های فرهنگی تأثیر فراوانی خواهد داشت در صورت تعیین پیمانکار توسط راه و شهرسازی قابلیت افتتاح تا یک ماه آینده را خواهد داشت.

سمیه حیدری با اشاره به برپایی نمایشگاه روایت خدمت، گفت: این نمایشگاه براساس ابلاغیه و دستور استاندار مبنی بر جهاد تبیین و بیان دستاوردهای دولت سیزدهم در تمام حوزه ها با مشارکت ستاد روایت پیشرفت استان ایلام برپا شده است. این نمایشگاه گوشه کوچکی از خدمات و دستاوردهای دولت مردمی است.

دولت آیت‌الله رئیسی خدمات ماندگاری در حوزه کتابخانه‌های عمومی داشته است

امیررضا عمارلویی از اعضای فعال کتابخانه مرکزی به نمایندگی از سایر اعضا در این نشست اظهار داشت: به عنوان فردی که چندین سال است در کتابخانه مرکزی حضور دارم، در سه سال اخیر تغییرات بسیار خوبی از جمله سیستم های گرمایشی و سرمایشی، فضاسازی و تغییرات در میز و صندلی ها در این مجموعه ایجاد شده که جا دارد از همین تریبون از زحمات خانم حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، خانم مامی زاده، رئیس کتابخانه مرکزی و همچنین کتابداران دلسوز که در این مدت گاهی تا ساعت ۱۱ شب در خدمت اعضا بودند تقدیر و تشکر کنم.

امیررضا عمارلویی در بخش دیگری از سخنان خود به اشتیاق جوانان برای مطالعه اشاره کرد و گفت: با توجه به محدود بودن پانسیون های مطالعاتی در سطح استان و برای اینکه علاقه مندان به حضور در کتابخانه راحت تر بتوانند از فضاهای مورد نیاز بهره ببرند، نیازمند ساخت سالن های مطالعه با ظرفیت بالا در حیاط ساختمان اداره کل هستیم. همچنین با توجه به برگزاری برنامه های فرهنگی، خواهشمندیم روند تکمیل پروژه آمفی تئاتر این اداره کل تسریع یابد تا با استفاده از این ظرفیت، کیفیت مطالعه و استفاده اعضا از سالن های مطالعاتی بالاتر و بهتر شود.

عضو فعال کتابخانه مرکزی در بخش پایانی سخنان خود به کمبود منابع مطالعاتی اشاره کرد و گفت: با توجه به پیشرفت روز به روز علوم و نیاز اعضای دانش آموز و دانشجو به منابع کمک درسی و دانشگاهی، کتابخانه مرکزی نیازمند تأمین منابع جدید است و امیدواریم با عنایت استاندار این مهم محقق شود.

استاندار پیرو درخواست اعضای کتابخانه، دستورات لازم را جهت بهبود ارائه خدمات در کتابخانه ها به مدیران مربوطه صادر کرد.

دولت آیت‌الله رئیسی خدمات ماندگاری در حوزه کتابخانه‌های عمومی داشته است

دیدار استاندار با جمعی از نوجوانان، بازدید استاندار از بخش کودک، اجرای طرح کتابت قرآن کریم توسط اعضای محفل ادبی پروین اعتصامی، رونمایی از پوستر سیزدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی و اجرای زنده نقاشی از پرتره شهید جمهور توسط لیلا رشنوادی از نقاشان شاخص استان از دیگر برنامه های انجام شده بود.

دولت آیت‌الله رئیسی خدمات ماندگاری در حوزه کتابخانه‌های عمومی داشته است

گفتنی است، در این نمایشگاه اداره کل کتابخانه های عمومی استان دستاوردهای خود را در معرض دید عموم گذاشت. این نمایشگاه در راستای تبیین و روایت خدمت دولت مردمی آیت الله رئیسی برپا شد. در طول این مراسم استاندار به بازدید از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی پرداخت و همچنین از پروژه آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی بازدید کرد. در قسمت دیگری از بخش کودک، نمایشگاه اسباب بازی و کتب پرمخاطب برپا شد که اعتبار آن به مبلغ یک میلیارد ریال در سفر سیدمحمود اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ایلام و بازدید از کتابخانه مرکزی مصوب شد. این ملزومات در اختیار کتابخانه های مناطق محروم و کمتربرخوردار استان قرار خواهد گرفت که قطعاً تاثیر شگرفی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خواهد داشت.

دولت آیت‌الله رئیسی خدمات ماندگاری در حوزه کتابخانه‌های عمومی داشته است

دولت آیت‌الله رئیسی خدمات ماندگاری در حوزه کتابخانه‌های عمومی داشته است

دولت آیت‌الله رئیسی خدمات ماندگاری در حوزه کتابخانه‌های عمومی داشته است