چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱

به مناسبت روز قلم؛

کتاب «ضرورت مشاوره در فرهنگ ایرانی» در جهرم رونمایی و معرفی شد

رونمایی از کتابی در کتابخانه عمومی جهرم استان فارس

همزمان با چهاردهم تیرماه روز قلم، آیین رونمایی از کتاب «ضرورت مشاوره در فرهنگ ایرانی» نوشته‌ی مهدی حمایت‌خواه و زیبا حمایت‌خواه جهرمی در کتابخانه عمومی میرزانصیرجهرمی برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، همزمان با چهاردهم تیر روز قلم، طی مراسمی از کتاب «ضرورت مشاوره در فرهنگ ایرانی» نوشته‌ی مهدی حمایت‌خواه و زیبا حمایت‌خواه جهرمی در کتابخانه عمومی میرزانصیر جهرمی رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم مجتبی امیرزاده، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم ضمن خیرمقدم به حضار و گرامیداشت روز قلم، تلاش پژوهشگران و اصحاب قلم در تولید علم و محتوا را ارزشمند و شایسته‌ی بهترین تقدیرها دانست.

وی ادامه داد: با توجه به نقش تعریف شده‌ی کتابخانه‌ها، به زودی و با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) میز مشاوره در کتابخانه‌های جهرم راه‌اندازی خواهد شد.

در ادامه فرحناز اعتبارجهرمی، مشاور و منتقد کتاب ضمن شرح تاریخچه‌ی مشاوره به تبیین اهمیت و نقش آن در بهبود کیفیت زندگی پرداخت. وی با معرفی کتاب و فصول مختلف آن، این اثر را دارای محتوایی مفید و ارزشمند دانست که نشان از تجربه و توان نگارندگان است.

مهدی و زیبا حمایت‌خواه، نگارندگان این اثر نیز در ادامه با تشکر از برگزارکنندگان مراسم، به روند پژوهش و چاپ کتاب پرداخته و ابراز امیدواری کردند نقش و اهمیت مشاوره هرچه بیشتر در جامعه شناخته و نهادهای دولتی و مردم‌نهاد در گسترش این فرهنگ تلاش کنند.

شعرخوانی از دیگر برنامه‌های جانبی این مراسم بود. در پایان از نویسندگان با اهدای لوح، تندیس و هدیه تجلیل شد.

گفتنی است، کتاب «ضرورت مشاوره در فرهنگ ایرانی» نوشته‌ی مهدی حمایت‌خواه و زیبا حمایت‌خواه جهرمی توسط انتشارات عصر جوان در ۱۰۸ صفحه چاپ و منتشر شده است. این کتاب شامل مباحثی درباره روانشناسی تربیتی، مشاوره خانواده و نگاه اسلام به مشاوره است که در پنج فصل گردآوری شده است. اهداف مشاوره و انواع آن، ضرورت نیاز به مشاوران و ضعف فرهنگ مشاوره، کلیدهای طلایی درباره‌ی مشاور و مشاوره، مشاوره فردی و گروهی، راهکارها و محدودیت‌ها مشاوره از جمله مباحث مطرح شده در کتاب است.

کتاب «ضرورت مشاوره در فرهنگ ایرانی» در جهرم رونمایی و معرفی شد

کتاب «ضرورت مشاوره در فرهنگ ایرانی» در جهرم رونمایی و معرفی شد