شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی؛

در حوزه کتاب و کتابخوانی از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد

دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با رئیس کمیسیون انرژی مجلس

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: در مجلس شورای اسلامی و همچنین در مقام ریاست کمیسیون انرژی مجلس از هیچ کمکی در حوزه کتاب و کتابخوانی دریغ نخواهم کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در سفر به کنگان با حجت الاسلام موسی احمدی، نماینده مردم شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در حوزه کتاب و کتابخوانی از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد

حجت الاسلام موسی احمدی در این جلسه اظهار کرد: با وجود دنیای پر رنگ و لعاب فضای مجازی، متأسفانه مقوله کتاب و کتابخوانی کمرنگ شده است، لازم است در این زمینه به صورت کلان در سطح ملی برنامه ریزی و اقدام مناسب انجام شود.

وی گفت: جایگاه کتاب و کتابخوانی بسیار بالا است و اثرات روحی و روانی بسیار مثبتی بر جامعه و ساخت شخصیت افراد می گذارد.

نماینده مردم شریف شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس افزود: بنده در مجلس شورای اسلامی و همچنین ریاست کمیسیون انرژی مجلس از هیچ کمکی در حوزه کتاب و کتابخوانی دریغ نخواهم کرد.

در حوزه کتاب و کتابخوانی از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر نیز در ابتدای این دیدار ضمن تشریح آخرین وضعیت کتابخانه های عمومی چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر و بیان نیازها و کمبودهای کتابخانه ای و تجهیزاتی در این حوزه ها، اظهار کرد: ساختمان کتابخانه های عمومی آبدان و دوراهک به ترتیب بیش از ۹۵ و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام و تجهیز آنها بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: با توجه به مراحل نهایی ساخت و انتظار طولانی مردم این دو شهر برای افتتاح و استفاده از کتابخانه، درخواست داریم از محل مسئولیت های اجتماعی حوزه نفت و گاز و یا تملک دارایی اعتبارات لازم جهت افتتاح و تجهیز آنها تأمین شود.

حیدر راهب افزود: کتابخانه عمومی غدیر کنگان نیز به عنوان کتابخانه اصلی شهرستان با توجه به درخواست مکرر علاقه مندان، نیازمند بازطراحی و تعمیرات است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ادامه داد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور نهادی بهره بردار بوده و برای بازطراحی و تعمیر کتابخانه غدیر نیازمند اعتبارات لازم است تا این کتابخانه به کتابخانه ای در شأن مردم تبدیل شود.

وی گفت: شهر شیرینو و روستای پرک فاقد کتابخانه عمومی هستند که امکان اختصاص زمین برای آنها از سوی مسئولین و معتدمین این دو منطقه وجود دارد؛ با این حال برای ساخت نیازمند بودجه مناسب هستیم و لازم است مسئولین این شهرستان نسبت به این مسئله نیز همت جدی داشته باشند.

حیدر راهب خاطرنشان کرد: شهرستان عسلویه کمترین سرانه کتابخانه ای استان را دارد و با توجه به وجود صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در این منطقه، ایجاد کتابخانه های عمومی باید تسهیل شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر تصریح کرد: کتابخانه دوم شهر جم توسط شهرداری در حال ساخت است و بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. طبق پیش بینی ها تا دهه فجر سال جاری به اتمام خواهد رسید اما برای تجهیز آن بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: در مناطقی که فاقد جمعیت استاندارد برای احداث کتابخانه هستند مانند برخی روستاها و حاشیه شهرها، می توان با راه اندازی کتابخانه سیار ضمن ارائه خدمات به علاقه مندان حوزه کتاب و کتابخوانی به ترویج فرهنگ کتابخوانی پرداخت.

حیدر راهب ادامه داد: در صورت تأمین خودرو از سوی مسئولین شهرستان، کتابخانه های عمومی استان آمادگی تجهیز، نگهداری و تأمین نیروی کتابخانه سیار را دارد.

در حوزه کتاب و کتابخوانی از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد

در حوزه کتاب و کتابخوانی از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد