دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶

فرماندار تفتان؛

کتابخانه‌های عمومی مرکز ایجاد انگیزه نوجوانان و جوانان است

دیدار مدیر کل با فرماندار تفتان

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سیستان و بلوچستان در جریان سفر به جنوب استان ضمن بازدید از کتابخانه عمومی شهید رجایی با علیرضا شهنوازان، فرماندار تفتان، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سیستان و بلوچستان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در جریان سفر به جنوب استان ضمن بازدید از کتابخانه عمومی شهید رجایی با علیرضا شهنوازان، فرماندار تفتان، دیدار و گفتگو کرد.

فرماندار شهرستان تفتان در این دیدار با اشاره به نقش کتابداران در تقویت فرهنگ کتابخوانی و تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به مطالعه کتاب، کتابخانه ها را یکی از مراکز مهم فرهنگی دانست و گفت: کتابخانه مرکز ایجاد انگیزه است و جوانان تحصیل کرده یا در حال تحصیل برای سپری کردن اوقات فراغت، مطالعه خارج از درس و بهره‌گیری آموزشی از منابع و کتاب های موجود به آن مراجعه می‌کنند و این فرصت بسیار مهم است.

فرماندار تفتان فضای مجازی را یکی از دلایل کاهش استقبال از کتابخانه‌ها ذکر کرد و افزود: امروزه افراد با جستجو در اینترنت و فضای مجازی برای پرسش های خود پاسخی خواهند یافت اما در کشوری با سابقه غنی از فرهنگ و تمدن و وجود دانشمندان و نخبگانی بسیار زیاد در عرصه های مختلف، استقبال از کتاب باید برای بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.

وی اظهار کرد: ترویج و توسعه کتابخوانی در سطح جامعه از اهمیت بالایی برخودار بوده و بر این اساس ضرورت دارد همه مسئولین در راستای ترویج مطالعه مفید از هیچ کوششی دریغ نکنند.

در ادامه این دیدار مهدی جهانتاب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، ضمن تقدیر از حمایت های فرماندار و پیگیری های وی در خصوص وضعیت تنها کتابخانه عمومی شهرستان، به اهم برنامه های اجرایی در طول سال اشاره و بیان کرد: برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و تشویق و ترغیب آنان به  کتابخوانی برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده که در طول فصل تابستان اجرا خواهد شد.

جهان تاب با اشاره به کمبود زیربنای کتابخانه ای در شهرستان گفت: برای اجرای بهتر برنامه های فرهنگی باید فضا و زیربنای کتابخانه ای متناسب با نیاز شهرستان افزایش یابد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان با اشاره به رویکرد جدید نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: اجرای برنامه های آموزشی با هدف ایجاد کسب و کارهای خانگی و برگزاری کلاس های آموزشی و مهارتی مختلف با همکاری سازمان ها در راستای تبدیل کتابخانه های عمومی به باشگاه های فرهنگی-اجتماعی است. در این زمینه تفاهم نامه هایی با برخی از سازمان ها سطح استان منعقد شده و به زودی کارگاه های مختلفی در کتابخانه های عمومی برگزار خواهد شد.