یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵

ویژه بانوان و مادران باردار؛

نشست فرهنگی «کتاب‌درمانی برای گروه‌های خاص» در کتابخانه پیامبر اعظم(ص) بهبهان برگزار شد

نشست کتاب درمانی ویژه مادران باردار

در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، نشست فرهنگی «کتاب درمانی برای گروه های خاص» با حضور بانوان و مادران باردار در کتابخانه عمومی پیامبر اعظم(ص) شهر تشان بهبهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین گروه های خاص، نشست فرهنگی «کتاب درمانی برای گروه های خاص» با حضور مریم گودرزی، روانشناس بالینی مرکز درمان شهدای تشان در کتابخانه پیامبر اعظم(ص) شهر تشان برگزار شد.

مریم گودرزی در این نشست به بیان اثرات مثبت مطالعه بر روح و روان افراد پرداخت و گفت: در صورتی که موضوع مطالعه مفید بوده و فضای مثبتی داشته باشد، می تواند باعث آرامش روحی و کاهش استرس در افراد شود. این آرامش و اثرات مثبتی که در مطالعه کردن وجود دارد، از طریق مادر بر جنین در دوران بارداری منتقل می شود.

گودرزی در تشریح چگونگی اثرگذاری مطالعه بر جنین در دوران بارداری، گفت: با توجه به اینکه جنین پس از پنج ماهگی صدای مادر و پس از هفت ماهگی صدای اطرافیان را نیز می شنود، در صورتی که در طی این دوران مادر به مطالعه مفید بپردازد، اثرات مثبت این مطالعه به جنین انتقال داده می شود.

در پایان نشست حاضرین به بازدید از بخش کودک پرداختند و کتاب های«کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان» اثر تکلا اس . نی و «کلید های تربیت کودکان» اثر مگ زویبک معرفی شد.