شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۳

در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کلات مطرح شد؛

تأثیر بسزای کتابخانه‌های عمومی در کاهش آسیب‌های اجتماعی

دومین جلسه تجمیعی انجمن کتابخانه های عمومی کلات

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کلات با تأکید بر نقش کتابخانه ها در کاهش آسیب های اجتماعی با حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کلات با تأکید بر نقش کتابخانه ها در کاهش آسیب های اجتماعی به ریاست مرتضی زواریان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی در ساختمان فرمانداری برگزار شد.

در ابتدا مرتضی زواریان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان کلات با اشاره به تأثیر برگزاری برنامه های فرهنگی در کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: بدون شک کتابخانه های عمومی نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند؛ هرچند عملکرد کتابخانه ها در این حوزه مناسب بوده اما در نظر داشته باشید که این مسیر همچنان ادامه و نیاز به تقویت و به روزرسانی برنامه ها دارد.

وی افزود: افراد در برخورد با آسیب های اجتماعی با داشتن رویکرد اطلاع جویی، گرایش کمتری به سوی انحرافات اجتماعی پیدا خواهند کرد؛ لذا کتابخانه می تواند با خدمات رسانی موثر و مفید در جامعه کارگشای حل بسیاری از معضلات و انحرافات اجتماعی از جمله کاهش آمار خودکشی، طلاق، سرقت و... شود.

در ادامه مریم قدیمی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کلات با بیان اینکه ظرفیت‌های کتابخانه ها قابل گسترش است و باید به تمامی ابعاد آن توجه شود، گفت: کتابخانه های عمومی با برگزاری برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و آموزشی می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی افزود: حضور مردم در کتابخانه های عمومی به واسطه استفاده از کتاب یا شرکت در برنامه های فرهنگی و آموزش موجب افزایش آگاهی و دانایی آنان در حوزه های مختلف و در نتیجه کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

گفتنی است، تغییر هزینه حق عضویت در کتابخانه های عمومی، پیگیری پروژه نیمه تمام کتابخانه شهر چنار و زاوین و برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت جلوگیری از آسیب های اجتماعی از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.