شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۶

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان عنوان کرد؛

کتاب و کتاب‌خوانی زیرساخت کار فرهنگی است

دومین جلسه انجمن استان گلستان

سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌ های عمومی استان گلستان اظهار داشت: کتاب و کتاب‌ خوانی زیرساخت کار فرهنگی است و باید محل تمرکز باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان، دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان گلستان در سال ۱۴۰۳ با حضور سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان، عبدالحی میرزاعلی مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی در فرمانداری شهرستان رامیان برگزار شد.

سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در ابتدای این جلسه گفت: مهم‌ ترین وظیفه انجمن، توسعه فرهنگ کتاب‌ خوانی با همه ظرفیت‌ ها است و در کنار این اصل مهم، احداث کتابخانه و تجهیز کتابخانه‌ ها است، چراکه در مناطقی کتابخانه وجود دارد اما کتاب خوان نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در ادامه افزود: فرمانداران موظف هستند همه دستگاه‌ های ذیربط با مسائل کتابخانه‌ ها را در راستای اهداف این انجمن راهبری کنند، اما کسی که باید از فرماندار که وظایف و نظام مسائل مهم و فراوانی دارد، پیگیری و از ظرفیت او استفاده کند، انجمن کتابخانه‌ ها است.

سیدعلی مهاجر در ادامه گفت: باید برای کار خود ارزش قائل شوید و برای حل مسائل آن دلسوزانه پیگیری کنید؛ چراکه شما درگیر مسائل کتابخانه‌ ها بوده و بار کتابخانه‌ ها بر دوش شما قرار دارد، لذا باید با پیگیری مستمر و طرح مسئله و راهکار، تصمیم‌ ساز باشید.

وی در ادامه گفت: در دولت سیزدهم با شعار مردمی، سعی شد از ظرفیت مردم و خیرین مردمی، حداکثر استفاده شود؛ قطعاً دولت چهاردهم نیز بدون استفاده از ظرفیت مردم نمی تواند به حل مسائل بپردازد. انجمن خیرین حوزه کتاب و کتاب‌ خوانی ظرفیتی بسیار بزرگ و مهم است که باید از آن بهره برد.

مهاجر همچنین گفت: خیرین حوزه کتاب فراتر از دیگر حوزه‌ ها هستند. خیرین و واقفین حوزه کتاب صرفاً در بعد مادی و کمک مالی خلاصه نمی‌ شود، هر کس با هر روش از جمله هنر یا استفاده از تریبون‌ ها، که در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌ خوانی کاری انجام دهد، خیر حوزه کتاب محسوب می‌ شود.

عبدالحی میرزاعلی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان در ادامه گفت: خاصیت و پیامد اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در سطح کتابخانه های عمومی افزایش بیشتر اعضا خواهد بود؛ از این رو شایسته است پیگیری تجهیز کتابخانه های عمومی استان برای برگزاری مناسب این رویدادها در اولویت قرار گیرد. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان در ادامه گفت: گسترش و تنوع خدمات فرهنگی-ترویجی کتاب محور در کنار افزایش میزان مراجعه به کتابخانه‌ های عمومی، به عنوان یکی از گسترده ترین شبکه های فرهنگی کشور، مرجعیت آن را مستحکم کرده و قوت می بخشد.

عبدالحی میرزاعلی در ادامه در خصوص واریز نیم درصد شهرداری ها گفت: برای تکمیل پروژه های نیمه تمام لازم است شهرداری ها واریزی بهتری در پرداخت نیم درصد داشته باشند.

وی گفت: در حوزه خیرین کتابخانه ساز، نیازمند فرهنگ سازی در جهت سوق دادن خیرین به سمت ایجاد کتابخانه هستیم و امیدواریم با استفاده از ظرفیت های استان بتوانیم کتابخانه های بیشتری را نیز جهت ارائه خدمت به مناطق فاقد کتابخانه ایجاد کنیم.

در پایان دیگر اعضای حقیقی و حقوقی انجمن به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص پیشبرد اهداف کتابخانه های عمومی پرداختند و مصوبات دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان گلستان تصویب شد.

کتاب و کتاب‌خوانی زیرساخت کار فرهنگی است

کتاب و کتاب‌خوانی زیرساخت کار فرهنگی است

کتاب و کتاب‌خوانی زیرساخت کار فرهنگی است