دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

موقعیت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سپهر فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی کشور رشد کرده است

موقعیت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سپهر فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی کشور رشد کرده است

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در «هم‌نشینی اهالی رسانه حوزه کتاب» گفت: در این دوره موقعیت نهاد در سپهر فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی کشور رشد پیدا کرده است و به یک موضوع محوری در تراز مسائل حوزه کتاب تبدیل شده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، هم‌نشینی اهالی رسانه حوزه کتاب به میزبانی مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شامگاه دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ با حضور فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات و ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساختمان ستاد مرکزی نهاد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی با تبریک روز خبرنگار، به جذابیت و پرتحرک بودن حوزه کتاب اشاره کرد و گفت: در این مدت مسئولیت آقای رمضانی تقریباً در همه رویدادهای کتاب که به حوزه رسانه و ارتباطات بین‌الملل مربوط می‌شد حضور داشتم. خودم هم کار رسانه‌ای را حدود ۲۷-۲۸ سال قبل، در حوزه کتاب و صفحه کتاب روزنامه قدس شروع کردم.‌ همیشه هم حوزه کتاب و خبرنگاری کتاب، برای حوزه‌ای جذاب و پرتحرک بوده است.

وی تصریح کرد: برخلاف ظاهر کتاب، که جسم ساکن و سختی دارد، حوزه کتاب بسیار جذاب، متنوع و پرطراوت است. یادم هست آن دوره هم با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، که آن موقع نامش دبیرخانه هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی بود، کار می‌کردیم ولیفکر می‌کنم در این دوره موقعیت نهاد در سپهر فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی کشور رشد پیدا کرده است و به یک موضوع محوری در تراز مسائل حوزه کتاب تبدیل شده است که شامل کتاب، کتابداری و کتابخوانی و کتابخانه و غیره می‌شود.

مهدی‌پور همچنین افزود: رویدادهای متعددی در این حوزه در حال برگزاری است و رسانه‌ها حضور مؤثر و فعالی در آنها دارند که این نشان‌دهنده یک بالندگی و رشد پیدا کردن مسئله کتاب و اقمار آن نزد رسانه‌ها است.

او در پایان، ضمن گرامیداشت شهدای خبرنگار و قدردانی از مقام خبرنگار، تأکید کرد: از همه کسانی که در حوزه کتاب فعالیت کرده‌اند تشکر می‌کنم و امیدوارم همچنان در این حوزه باقی بمانند.

گفتنی است، در این نشست خبرنگاران و دبیران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فارس، تسنیم، صدا و سیما، باشگاه خبرنگاران جوان، ایبنا، صبا، خبرآنلاین، ایکنا، میزان، شبستان، پانا، ایلنا، دفاع مقدس، جماران، خانه ملت و مشرق و روزنامه‌های همشهری، جام جم، فرهیختگان، کیهان، هفت صبح، اطلاعات، سیاست روز، جمهوری اسلامی، رسالت، هنرمند، شهروند، تهران تایمز و رادیو فرهنگ حضور داشتند.