شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷

به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان؛

محفل ادبی «یک اربعین شعر» برگزار شد

محفل ادبی «یک اربعین شعر»

به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، محفل ادبی «یک اربعین شعر» با حضور اهالی شعر و ادب در کتابخانه عمومی اندیشه آیت الله خامنه‌ای برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، محفل ادبی «یک اربعین شعر» با حضور بهزاد پودات، نویسنده کتاب «دو زینب»، عبدالحمید انصاری نسب، شاعر شعر آیینی و جمعی از اهالی شعر و ادب در کتابخانه عمومی اندیشه آیت الله خامنه‌ای برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام بهزاد پودات ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی بیان داشت: هر مقوله شعری که صبغه دینی داشته باشد و متاثر از آموزه‌های اسلامی باشد در قلمرو شعر آیینی است. تنها مسئله‌ای که شعر آیینی را از سایر شعرها متمایز می‌کند، مسئله موضوع است و موضوع شعر آیینی پرداختن به ارزش و امور دینی است.

وی تصریح کرد: دامنه شعر آیینی فراتر از منقبت و مرثیه است. شعر آیینی موضوعاتی چون شعر توحیدی، اخلاقی و پندی و اجتماعی و ... را در برمی‌گیرد و کشورهای بسیاری از جمله ایران، افغانستان، پاکستان، هندوستان و تاجیکستان به سرودن شعر آیینی پرداخته‌اند.

نویسنده کتاب «دو زینب» خاطرنشان کرد: بعضی کلمات در قرآن احترام خاصی دارند؛ مثل عدد چهل که در جاهای مختلف قرآن آمده است؛ مصیبت اهل بیت(ع) نیز پس از شهادت امام حسین(ع) آغاز شد که حزن و اندوه آن در آثار شاعران آیینی به وضوح بر همگان مشخص است.

در ادامه این نشست، شاعران به خوانش اشعار آیینی خود با موضوع شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان پرداختند.

محفل ادبی «یک اربعین شعر» برگزار شد