چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲

همزمان با گرامیداشت هفته دولت؛

کتاب «دیپلماسی قلوب» در شهرستان پارس‌آباد رونمایی شد

رونمایی کتاب

همزمان با گرامیداشت هفته دولت، آیین رونمایی از کتاب «دیپلماسی قلوب» نوشته نازیله انصاری در سالن اجتماعات فرمانداری پارس‌آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، همزمان با گرامیداشت هفته دولت، آیین رونمایی از کتاب «دیپلماسی قلوب» نوشته نازیله انصاری با حضور رضا ظهراب‌وند، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار؛ امین پورمحمد، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس آباد؛ حسن لامعی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ قادر آقایی، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت؛ شاهین جهانگیرزاده، رییس اداره حفاظت از محیط زیست؛ ابراهیم جوادی مدیر امور برق؛ نجف نوروزی، رییس جمعیت هلال احمر؛ اسلام پهلوان، رییس اداره امور عشایری؛ حبیبه شاهنده، مدیر حوزه علمیه خواهران ثامن الحجج(ع)؛ ندیر بکتاش، عضو انجمن کتابخانه‌های شهرستان و جمعی از اساتید حوزه علمیه خواهران و اعضای کتابخانه‌ها در سالن اجتماعات فرمانداری پارس آباد برگزار شد.

رضا ظهرابوند، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری با اشاره به اهمیت ترویج مطالعه در بین قشرهای مختلف مردم، گفت: برگزاری مراسم رونمایی کتاب، در کتابخوان شدن مردم، نقش مهمی دارد و در این رونمایی ها، کتاب ها و نویسندگان بومی منطقه برای جامعه هدف معرفی می‌شوند. 

نازیله انصاری، مولف کتاب نیز طی سخنانی اظهار داشت: «دیپلماسی قلوب» راهبردی برای حمایت انسان‌های آزاده جهان از ملت مظلوم فلسطین است. در این کتاب با استناد به آیات و روایات، تولید محتوا در حوزه های مختلف با هدف ارتقای حس انسان دوستی حتی نسبت به دشمنان نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب «دیپلماسی قلوب» در شهرستان پارس‌آباد رونمایی شد

ندیر بکتاش، استاد ادبیات نیز استناد به آیه‌های قرآن و احادیث پیامبر اکرم(ص) و نیز بهره‌گیری از منابع دست اول را نقاط قوت این کتاب دانست و گفت: نویسنده در کتاب «دیپلماسی قلوب»  تاثیر و نقش نزدیکی قلوب به یکدیگر را از منظر اندیشمندان شیعه و اهل سنت بررسی کرده و ابعاد مختلف آن را در عرصه‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی به خوبی بیان کرده است.

عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد با اشاره به ابیاتی از شاعران بزرگ ایرانی و غیرایرانی بازتاب تالیف قلوب را در سروده‌های شعرا، پرتکرار دانست و گفت: با آشنایی اقشار مختلف از شیوه‌های ارتباط موثر، نزدیکی افکار و اندیشه‌ها و افزایش صمیمیت‌ها که از موارد اصلی مطرح شده در این کتاب است، بسیاری از مشکلات خانوادگی و اجتماعی جامعه حل خواهد شد.

در انتهای این مراسم کتاب «دیپلماسی قلوب» نوشته نازیله انصاری که توسط نشر هاجر قم در سال جاری به چاپ رسید با حضور مسئولین محلی رونمایی و از نویسنده و منتقد کتاب تجلیل شد.