جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

به میزبانی کتابخانه عمومی شهدای نایه؛

ویژه‌برنامه شکرانه برداشت عسل با معرفی منابع سیزدهمین جشنواره رضوی برگزار شد

ویژه برنامه شکرانه برداشت عسل نایه قم

در راستای طرح «زنان کارآمد، روستای سرآمد» که با همکاری کتابخانه عمومی شهدای نایه آغاز شده بود، ویژه برنامه شکرانه برداشت عسل با معرفی منابع سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی، اداره کل جهاد کشاورزی و شهرداری دستجرد، طرح «زنان کارآمد، روستای سر آمد» با هدف کمک به توسعه کسب و کارهای کوچک، خانگی و روستایی از مدتی پیش آغاز شده است. در راستای این طرح همچنین در ماه های گذشته، کارگاه های آموزشی «پرورش زنبور عسل» به میزبانی کتابخانه عمومی شهدای نایه و با مشارکت سازمان ترویج جهاد کشاورزی بخش خلجستان با استقبال اعضای کتابخانه برگزار شد.

در همین راستا و به میزبانی کتابخانه عمومی شهدای نایه، جشن برداشت عسل با حضور مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم؛ محمدرضا حاجی رضا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم؛ حسین طالعی، شهردار دستجرد؛ محمدحسین محمدمیرزایی، رییس شورای اسلامی شهر دستجرد؛ مهدی ریحیم و جمعی از اهالی روستا و اعضای کتابخانه برگزار شد.

ویژه‌برنامه شکرانه برداشت عسل با معرفی منابع سیزدهمین جشنواره رضوی برگزار شد

در ابتدای این نشست، مریم محبیان به ارائه توضیحاتی در مورد طرح زنان کارآمد و روستای سرآمد که طرح آن حدود یک سال است در کتابخانه شهدای نایه برگزار می شود، پرداخت و از استقبال خانوادگی اعضای کتابخانه و زمینه سازی اشتغال زنان روستا تقدیر کرد.

محبیان همچنین ابراز داشت: دوره این طرح حدود ۳ سال طول می کشد تا روستای نایه به عنوان قطب تولید عسل مطرح شود. در کتابخانه شهدای نایه کلاس های آموزشی متفاوتی برگزار می شود.                   

مسئول کتابخانه شهدای نایه در ادامه ضمن دعوت اعضای کتابخانه به شرکت در سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: از مردم شهیدپرور روستای نایه برای شرکت در مسابقه سیزدهمین جشنواره رضوی دعوت می کنیم؛ این جشنواره می تواند زمینه آشنایی مردم با سیره ائمه معصومین علیه السلام را فراهم کند.

ویژه‌برنامه شکرانه برداشت عسل با معرفی منابع سیزدهمین جشنواره رضوی برگزار شد

در ادامه این نشست، منابع سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از جمله کتاب های «پاسخ ها ی امام رضا علیه السلام به چهل پرسش قرآنی» توسط مریم محبیان؛ کتاب «به شرط آفتاب» توسط سارا رضایی؛ کتاب «قصه هایی از حضرت محمد (ص)» توسط ستایش حسنی و کتاب «لالا لالا کبوتر بال داره» توسط هدیه زهرا سلمانی معرفی شد.

در این مراسم همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در حال حاضر در استان قم ۳ هزار و ۴۰۰ کلونی زنبور فعال است که ۳۵۰ تن عسل از آن برداشت شده است.

حاجی رضا افزود: با توجه به ظرفیت روستای نایه بخش خلجستان، این روستا از لحاظ زیست بوم طبیعی بهترین مکان برای آغاز ترویج کارآفرینی در حوزه زنبور عسل است.