سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴

در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با مسئول دفتر آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

لزوم استفاده از ظرفیت خادمیاران در اجرای برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور

دیدار با مدیر آستان قدس در زاهدان

در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان بر لزوم استفاده از ظرفیت خادمیاران در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سیستان و بلوچستان، به منظور هم افزایی و استفاده از ظرفیت های موجود در برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و کتاب محور، مهدی جهان تاب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با دادخدا خدایار، مسئول دفتر آستان قدس رضوی در این استان دیدار و گفتگو کرد.

مهدی جهان تاب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این دیدار خدمت در دستگاه ائمه(ع) را باعث افتخار دانست و گفت: ورود و خدمت به آستان ائمه علیه السلام باید در شأن ایشان باشد و همه دستگاه های فرهنگی نیز باید در حد توان خود در معرفی فضائل و شخصیت ایشان در خدمت رسانی به زوار و خادمین ایشان عمل کنند.

وی ادامه داد در بخش ایرانشناسی نیز در کتابخانه های ما برنامه های ویژه ای از جمله خوانش کتاب و معرفی کتاب اجرا می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، خواستار استفاده از ظرفیت خادمیاران رضوی در بخش های مختلف این جشنواره شد.

وی ادامه داد: بدون هم افزایی و نداشتن بدنه همراه نمی توانیم کار را پیش ببریم و باید همه دستگاه های فرهنگی در این زمینه با هم همکاری داشته باشند.

دادخدا خدایار، مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان نیز گفت: حضور خادمیاران در جشنواره کتابخوانی رضوی می تواند در ترغیب و تشویق مردم به مشارکت در این جشنواره مؤثر باشد.

خدایار با اشاره به فعالیت کانون کتاب و کتابخوانی در دفتر آستان قدس رضوی در استان گفت: در حال حاضر این کانون به دلیل نداشتن نیرو غیرفعال است و برای فعالیت مجدد آن به همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی نیازمند هستیم.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی ادامه داد:در بخش ایرانشناسی نیز با همکاری دانشگاه سیستان مکانی را با عنوان مرکز سیستان شناسی ایجاد کرده ایم و در آینده نیز مراکز استان شناسی را در شهرستان های بزرگ استان راه اندازی خواهیم کرد.

وی، ترجمه منابع استان شناسی، چاپ کتاب های نویسندگان بومی و خرید منابع مربوط به استان را از مهم ترین راه های حمایت از نویسندگان و راه اندازی بخش ویژه استانشناسی عنوان کرد.

لزوم استفاده از ظرفیت خادمیاران در اجرای برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور

لزوم استفاده از ظرفیت خادمیاران در اجرای برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور