سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵

امام جمعه سیرجان؛

جشنواره کتابخوانی رضوی علاوه بر شناخت معارف ناب و اصیل اسلامی موجب ترغیب کتابشناسی و کتابخوانی است

امام جمعه سیرجان

امام جمعه شهرستان سیرجان در پیامی عموم مردم را به مشارکت و حضور در سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس مسلمی زاده، امام جمعه سیرجان طی پیامی از عموم علاقمندان سیرجانی جهت شرکت در سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد. متن پیام بدین شرح است:

کتاب، از دیرباز و در پهنه‌ی تاریخ، گنجینه‌ای ارزشمند از دانش و معرفت را برای بشریت به ارمغان آورده و آدمی را از ورطه‌ی جهل و تاریکی به رفیع دانش و روشنائی ارتقا داده است.

ارزش هر کتابی به محتوای آن است و راقی ترین محتوا آن است که شناخت آدمی را توسعه داده و علم را از سرچشمه پاک و زلال معارف الهی به بیابان خشک افکار و قلوب تشنگان معرفت جاری سازد.

اقدامی بسیار شایسته است که بزرگ ترین رویداد فرهنگی، معنویِ نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مزیّن به نام نامی حضرت ثامن الحجج، علی ابن موسی الرضا (علیه‌السلام) باشد که لازمه‌ی آن، درخشش معارف ارزشمند اهل البیت (علیهم السلام) و بسط عطر معارف رضوی در جامعه است تا در نتیجه‌، مردم و همه‌ی علاقمندان به کتاب، به عشق و ارادت حضرت رضا (علیه‌السلام) در این جشنواره‌ی فاخر شرکت ‌کنند و از خرمن معارف ثقلین متنعّم شوند.

برگزاری چنین جشنواره هایی موجب تشویق و ترغیب عموم مردم مخصوصاً جوانان و نوجوانان به شناخت معارف ناب و اصیل اسلامی، تاریخ و ادبیات، شعر و هنر و سایر رشته های علمی و خصوصاً تحریصِ آنان به دو فرایند کتابشناسی و کتابخوانی می شود.

اینجانب ضمن تشکر و تقدیر از برگزارکنندگان این جشنواره، از مردم بافرهنگ و دانش دوستِ شهرستان سیرجان، می‌خواهم در این جشنواره‌ی ارزشمند شرکت کنند و آرزومندم این اقدام، مورد رضایت حضرت پروردگار و مقبول همشهریان عزیز قرار گرفته و گامی مؤثر در تقویت بنیان های دانش و فرهنگ در این خطه از سرزمین عزیزمان برداشته شود.

عباس مسلمی زاده
امام جمعه شهرستان سیرجان