جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اوز مطرح شد؛

تکمیل پروژه «بخش مادر و کودک کتابخانه اندیشه» شهر اوز تا هفته کتاب ۱۴۰۳

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اوز

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اوز، این شهرستان را در حوزه ترویج کتابخوانی پیشرو دانست و گفت: با توجه به کلنگ زنی کتابخانه در شهر کوره، امیدواریم این پروژه با همکاری شهرداری و خیرین هرچه سریع تر ساخته شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اوز به ریاست محمد محمدی، فرماندار اوز و با حضور محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس؛ فوزیه زارع، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اوز و اعضای انجمن برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در این جلسه، اوز را از جمله شهرستان های پیشرو در حوزه ترویج کتابخوانی دانست و گفت: کتابخانه های عمومی فعال و کتابداران پرتلاش، توجه مردم و مسئولان به کتابخوانی و کمک خیرین در توسعه زیرساخت های فرهنگی و کتابخانه ای سبب شده این شهرستان در حوزه کتابخوانی پیشگام باشد.

محمدحسین فیروزی با اشاره به لزوم ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقدکتابخانه گفت: با توجه به کلنگ زنی کتابخانه در شهر کوره، امیدواریم این پروژه با همکاری شهرداری و خیرین هرچه سریع تر ساخته شود.

وی بخش ویژه مادر و کودک را از جمله پروژه های بااهمیت استان برشمرد و گفت: در صورت تکمیل، اداره کل کتابخانه های عمومی در زمینه تجهیز و بهره برداری آن اقدام خواهد کرد. لازم است شهرداری اوز نیز در زمینه محوطه سازی کتابخانه همکاری لازم را انجام دهد.

محمد محمدی، فرماندار شهرستان اوز نیز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان با اشاره به اینکه پروژه بخش ویژه مادر و کودک کتابخانه اندیشه اوز پیشرفت خوبی داشته است، گفت: تاکنون حدود ۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات شهرستان برای تکمیل و تجهیز این پروژه اختصاص یافته است. لازم است سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز با توجه به مصوبات سفر استاندار، در تجهیز این پروژه همکاری داشته باشد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اوز با بیان اینکه پروژه بخش مادر و کودک کتابخانه اندیشه تا هفته کتاب تکمیل می شود، تصریح کرد: امیدواریم با کمک مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور، شاهد افتتاح این کتابخانه بزرگ باشیم.

محمدی به ضرورت پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری اشاره و عنوان کرد: لازم است شهرداری های اوز در پرداخت منظم اعتبارات قانونی کتابخانه های عمومی اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به کلنگ زنی کتابخانه عمومی در شهر فاقدکتابخانه کوره افزود: این پروژه با همکاری شهردار کوره و بخشدار بیدشهر به سرعت انجام خواهد شد.

فرماندار اوز با تقدیر از فعالیت کتابخانه های عمومی گفت: کتابخانه های عمومی شهرستان از ظرفیت های مشارکت های اجتماعی به خوبی استفاده می کنند. برنامه های فرهنگی و ترویجی خوبی در کتابخانه ها اجرا می شود و استمرار دارد که جای تقدیر دارد.

تکمیل پروژه «بخش مادر و کودک کتابخانه اندیشه» شهر اوز تا هفته کتاب ۱۴۰۳

تکمیل پروژه «بخش مادر و کودک کتابخانه اندیشه» شهر اوز تا هفته کتاب ۱۴۰۳

تکمیل پروژه «بخش مادر و کودک کتابخانه اندیشه» شهر اوز تا هفته کتاب ۱۴۰۳