پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲

با هدف روشنگری و آگاهی جامعه؛

نشست تخصصی «چالش‌های تربیت و سواد رسانه‌ای» در کتابخانه پیامبر اعظم(ص) بهبهان برگزار شد

نشست روشنگری در بهبهان

نشست تخصصی «چالش های تربیت و سواد رسانه ای» با هدف روشنگری و آگاهی جامعه با مشارکت حوزه مقاومت طوبی در کتابخانه پیامبر اعظم(ص) شهرستان بهبهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، در راستای روشنگری و آگاهی جامعه با مشارکت حوزه مقاومت بسیج طوبی، کارگاه تخصصی «چالش های تربیت و سواد رسانه ای» با حضور تاج الدین ایزدگشسب، کارشناس ارشد رسانه در کتابخانه پیامبر اعظم(ص) شهرستان بهبهان برگزار شد.

ایزدگشسب تصریح کرد: سواد رسانه ای مجموعه رویکردها و چشم اندازهایی است که ما به طور فعالانه از آن استفاده می‌کنیم تا با رسانه‌ها ارتباط داشته باشیم و پیام‌های ارسالی آن‌ها را معنی کنیم. در این تعریف چند مقوله مهم وجود دارد که یکی از آن ها بحث فعالانه بودن این ارتباط است. یعنی مخاطب دارای سواد رسانه ای، منفعل نیست.

ایزدگشسب با اشاره به حوادث و اتفاقات اخیر کشور گفت: دشمن در جنگ رسانه ای، با توجه به قدرت تبلیغاتی و هجمه های روانی که در فضای مجازی و حقیقی به وجود آورد، با استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی سعی در ناامن نشان دادن فضای کشور و تحریک جوانان و نوجوانان داشت. در این حوادث دیدیم که نوجوانان و جوانان و زنان را هدف قرار داده اند.

در ادامه نشست  ایزدگشسب به فرصت ها و تهدیدات رسانه ای اشاره کرد.

پایان این نشست به پرسش و پاسخ اختصاص یافت.