چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳

سرپرست فرمانداری آرادان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مطرح کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های شهرستان در راستای پیشبرد اهداف کتابخوانی

انجمن شهرستان آرادان

علی رضوانی، سرپرست فرمانداری شهرستان آرادان در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با بیان اینکه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی تأثیر بسیاری بر شناخت سیره ائمه و آشنایی همه اقشار جامعه بافرهنگ رضوی دارد، بر لزوم بهره‌گیری از تمام ظرفیت شهرستان آرادان در راستای پیشبرد اهداف کتاب و کتاب‌خوانی، تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آرادان در سال جاری به ریاست علی رضوانی، سرپرست فرمانداری شهرستان و با حضور حجت‌الاسلام جلیل شریفی‌نیا، امام‌جمعه آرادان؛ ابراهیم مونسان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آرادان و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی این انجمن با دستور جلسه ارائه گزارش عملکرد کتابخانه‌های عمومی، برنامه‌ریزی جهت افزایش شاخص عضو و امانت، برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌ها با توجه به شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه‌ سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و برنامه‌ریزی جهت اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس و هفته وحدت در سالن جلسه فرمانداری آرادان برگزار شد.

حجت‌الاسلام جلیل شریفی‌نیا، امام‌جمعه آرادان در ابتدای این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) با اشاره به تأثیر غیرقابل‌انکار کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه اظهار داشت: معرفی کتاب‌های مفید و مؤثر برای استفاده جوانان با استفاده از ظرفیت‌های مختلف باید در دستور کار اداره کتابخانه‌های عمومی باشد.

وی ادامه داد: با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی ما نیز بایستی در راستای تحقق این امر تلاش کنیم و گسترش فرهنگ مطالعه باید تبدیل به دغدغه همگانی شود.

ضرورت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های شهرستان در راستای پیشبرد اهداف کتابخوانی

علی رضوانی، سرپرست فرمانداری آرادان نیز در این جلسه گفت: باید از همه ظرفیت‌های شهرستان در راستای پیشبرد اهداف کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه محلی بهره برد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آرادان همچنین با اشاره به شرکت پرشور مردم در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، اظهار داشت: جشنواره کتاب‌خوانی رضوی تأثیر بسیاری بر شناخت سیره ائمه(ع) و آشنایی همه اقشار جامعه با فرهنگ رضوی دارد.

در ادامه ابراهیم مونسان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آرادان نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی در شهرستان بر لزوم همکاری دوجانبه اداره کتابخانه‌های عمومی و اداره آموزش‌وپرورش تأکید کرد و گفت: قطعاً و یقیناً همکاری آموزش‌وپرورش برای سوق دادن دانش آموزان به کتابخانه‌ها منجر به توسعه کتابخانه‌ها و افزایش سرانه مطالعه در شهرستان خواهد شد.

 وی همچنین به طرح اهدای کتاب، اهدای دانایی و جمع‌آوری کتاب‌های مازاد منزل و اهدا به کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و افزود: اجرای فرهنگ اهدای کتاب می‌تواند به شادابی مجموعه کتابخانه‌ها کمک کند.

در ادامه این نشست نیز سایر اعضای انجمن به ارائه پیشنهادها و نقطه نظرات خود در خصوص انجام اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی با توجه به مناسبت‌های پیش رو و همچنین توسعه کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان پرداختند.