چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶

در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی انجام شد؛

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام با سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی استان

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام با سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی استان

در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام با سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی، سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با افشین آزادی، سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ایلام دیدار و گفتگو کرد.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در دیدار با افشین آزادی که به تازگی سرپرستی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ایلام را به عهده گرفته‌، ضمن تبریک انتصاب وی، به جایگاه ادبیات و ظرفیت آن در استان ایلام اشاره کرد و ظرفیت‌های ادبیات در استان ایلام را بیش از برنامه‌ها و امکاناتی دانست که اکنون در اختیار اهالی کتاب قرار دارد.

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام با سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی استان


وی افزود: متاسفانه تا فرهنگ دغدغه جامعه نباشد، کار فرهنگی پیش نمی‌رود. در همکاری‌های فرهنگی، همدلی باعث هم‌افزایی دو چندان می‌شود که خوشبختانه این همدلی بین اداره کتابخانه‌های عمومی استان و حوزه هنری از قبل وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به ظرفیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی خاطرنشان کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی، ۵۸ کتابخانه در استان ایلام دارد و امروز به واسطه سطح خدمات کتابخانه‌ها و مخاطبان عام آن، این ‌نهاد تبدیل به یک باشگاه فرهنگی- اجتماعی شده‌ است و محل بسیاری از اتفاقات فرهنگی در سطح شهر و روستاهای استان است.

حیدری با اشاره به برگزاری چهارمین گنگره شعر طلوع سرخ و همکاری حوزه هنری در برگزاری این محفل ادبی فرهنگی، افزود: این سوگواره، با هدف پاسداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و تشویق شاعران سومین دوره استانی و اولین دوره منطقه‌ای آن برگزار شده و در صدد هستیم با همکاری نهادهای فرهنگی چهارمین دوره آن را برگزار کنیم.

افشین آزادی، سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ایلام ضمن قدردانی از حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: با همراهی نهادهای فرهنگی همچون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان می‌توان با توجه به ظرفیت کتابداران استان و برگزاری کارگاه های آموزشی، سطح نویسندگی و همچنین تولید آثار فاخر را افزایش داد تا فعالیت‌های ادبی با توان بیشتر و برنامه‌ریزی بهتر پیش رود.

وی ادامه داد: خوشبختانه استان ایلام در مقایسه با بسیاری از استان‌های دیگر کشور پتانسیل و فضای فرهنگی پاکیزه‌ای دارد؛ عموما هنرمندانی که به این زیست بوم نزدیک هستند به ‌آن وارد می‌شوند و معمولا در این فضا می‌مانند.

شایان ذکر است، سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در پایان کتاب دیوان حافظ را به افشین آزادی اهدا کرد.

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام با سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی استان