سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵

با حضور مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد بررسی شد:

برنامه‌ریزی براي دومین دوره مدرسه تابستانی خواندن

مدرسه اينترنتي خواندن2

راهكارهاي برگزاری دومین دوره مدرسه تابستانی خواندن در سالجاری با حضور مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه‌های عمومی كشور در مشهد مقدس، بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانههای عمومی خراسان رضوی؛ راهکارهای برگزاری بهتر دومین دوره مدرسه تابستانی خواندن با رویکرد بررسی بازخوردهای اولین دوره در سال گذشته، برگزارشد.

محمد جوهرچي، مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این جلسه اظهار داشت: بازخوردهای نخستين دوره مدرسه تابستانی خواندن، پس از جلسه‌اي با برگزیدگان اين دوره دريافت و بررسي شد و قرار است دوره دوم با اتكا بر اين يافته‌ها، پربارتر و مفيدتر برگزار شود.

جوهرچی با اشاره به روش‌هايي براي افزايش بهره‌وري در دوره جديد، ادامه داد: برگزاري همزمان دوره براي بانوان و آقايان، تجميع آموزش‌ها در يك هفته و افتتاحيه و اختتاميه مشترك، باعث كاهش هزينه‌ها و افزايش بهره‌وري دوره خواهد بود.

وی ضمن تأكيد بر تمایل كتابداران به کارگاهی شدن اين دوره افزود: یکی از اهداف ما در برگزاری اين دوره، افزايش کیفیت آموزشی است كه برای تحقق آن احتیاج به نیاز‌سنجی دقیق داریم. اين اصل در ستاد نهاد كتابخانه‌ها، دنبال مي‌شود و براي گسترش بيشتر آن به همكاري ستادهای استانی نياز است.

جوهرچی یادآورشد: بررسي نيازهاي اصلي و مشكلات واقعي كتابداران در كتابخانه‌هاي عمومي از موارد جدي مورد بحث در اين دوره خواهد بود.

مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد، انتخاب اساتید آشنا به نیازها و مطالبات کتابخانه‌های عمومی را از ديگر موارد مورد نظر اين دوره دانست و ادامه داد: در این زمينه، مذاكراتي با دکتر فتاحی و دانشگاه فردوسی انجام شده و قرار است ۴۰ درصد از آموزش كارگاه‌ها زير نظر اساتید اين دانشگاه ارائه شود.

گفتنی است؛ دومین دوره مدرسه تابستانی خواندن با مشاركت اساتيد و كتابداران، شهریورماه سالجاری در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.