دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

فریبا خاقانی، کتابدار کتابخانه الغدیر دریان؛

جشنواره روستاهای دوستدار کتاب زمینه ساز توسعه کتابخانه های روستایی است

فريبا خاقاني - کراپ‌شده

کتابدار روستای دریان برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب را اقدامی موثر در مطرح کردن کتابخانه های روستایی، فعالیت ها و مشکلات آن ها دانست که مقدمات رشد و توسعه این مراکز را فراهم می کند.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور پنجمین دوره جشنواره روستاها و عشایردوستدار کتاب، با معرفی روستاهای برگزیده دوستدار کتاب به کار خود پایان داد. روستای دریان شهرستان شبستر یکی از برگزیدگان پنچمین دوره این جشنواره بود. دریان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گونی مرکزی بخش مرکزی شهرستان شبستر در یک کیلومتری شمال شهر خامنه واقع شده است.

فریبا خاقانی، کتابدار کتابخانه الغدیر روستای دریان در گفتگو با روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در خصوص انتخاب روستای دریان به عنوان یکی از برگزیدگان در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، گفت: دریان، روستایی توریستی و گردشگری است؛ بخش تولیدی و صنعتی روستا بسیار فعال است و اهالی اکثرا کشاورز هستند؛ کتابخانه الغدیر، تنها مرکز فرهنگی روستا است و این موضوع مسئولیت مرا به عنوان کتابدار روستا بیشتر می کند.

وی ادامه داد: در پنجمین دوره جشنواره روستاها و عشایردوستدار کتاب، مستندی از فعالیت های فرهنگی ـ ترویجی مرتبط با کتابخوانی را، در دو بخش برنامه های اجرا شده و برنامه های پیش بینی شده برای سال آتی، به دبیرخانه جشنواره ارسال کردیم. نشست های کتابخوان ویژه رده های مختلف سنی و در موضوعات مختلف؛ معرفی کتاب در قالب اجرای نمایش، نمایشنامه خوانی، برگزاری کلاس های آموزش قرآن، کلاس های آموزشی ویژه بانوان روستا، برگزاری مسابقات فرهنگی با محوریت کتاب، از فعالیت های انجام شده در کتابخانه الغدیر بوده است. همچنین طرح هایی نیز در دست اجرا داریم؛ از جمله اینکه با توجه به جمعیت روستا که بیشترسالمندان هستند، طرح سالمند پروری با هدف آموزش روش های مراقبت از سالمندان اجرا خواهد شد. نشست های نمایشنامه خوانی و کلاس های آموزشی ویژه توانمندسازی و خوداشتغالی بانوان روستایی نیز از فعالیت هایی است که در حال حاضر انجام می شود اما با توجه به استقبال اهالی روستا درصدد گسترش بیش از پیش آنها هستیم.

وی برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب را اقدامی اثرگذار در مطرح کردن کتابخانه های روستایی، فعالیت ها و مشکلات آنها دانست که مقدمات رشد و توسعه بیش از پیش این مراکز را فراهم می کند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 9 =