پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰

کتابداری تا اطلاع ثانوی تعطیل نیست/ ۱۰۳

حضور در فضای مجازی جزئی از رسالت کاری «کتابداران» است

با كتابداران / نيمروز

مریم کاظمی با اشاره به تعطیلی کتابخانه‌ها، حضور در فضای مجازی و ارائه برنامه‌ها متنوع فرهنگی برای سرگرمی مردمی که مجبور به ماندن در خانه‌هایشان هستند را جزئی از وظیفه و رسالت کاری‌اش به عنوان «کتابدار» عنوان کرد.

مریم کاظمی کتابدار کتابخانه عمومی حضرت ابوالفضل‌(ع) شهرستان نیمروز (استان سیستان و بلوچستان) در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به تعطیلی کتابخانه‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: وقتی کتابخانه‌ها به ناچار تعطیل شد بر خود وظیفه دانستم که به نحوی شایسته کارم را ادامه دهم تا از یک سو رسالت کاری‌ام کامل شود و از سوی دیگر بتوانم شیوه‌ای مناسب برای سرگرم کردن مردمی که به خاطر همه‌گیر شدن بیماری کرونا مجبور به ماندن در خانه‌هایشان هستند فراهم کنم.

وی در ادامه افزود: به عنوان یک کتابدار دوست نداشتم که کتاب‌خواندن در این روزها فراموش شود و خانواده‌ها به جای وقت‌گذرانی و اتلاف وقت در فضای مجازی، با شیوه‌ای درخور و فرهنگی اوقات‌شان را بگذرانند و دستاوردهای مفید عایدشان شود.

این کتابدار با اشاره به برنامه ویژه کتابخانه عمومی حضرت ابوالفضل‌(ع) در فضای مجازی عنوان کرد: یکی از نخستین کارهایی که در بستر فضای مجازی انجام دادیم انتقال جلسات انجمن ادبی کتابخانه بود. این انجمن که سالهاست به صورت منظم در کتابخانه برگزار می‌شود به صورت هفتگی و در روزهای پنجشنبه برای نخستین بار به صورت مجازی و با حضور برخی از شاعران شهرستان نیمروز و حتی سایر استان‌های کشور برگزار شد و استقبال از آن باعث شد تا حتی خود ما نیز بسیار غافلگیر شویم.

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری و همیاری معلمان شهرستان از طریق یکی از پیام‌رسان‌ها مسابقه نقاشی «کرونا را شکست می‌دهیم» را برای دانش‌آموزان برگزار کردیم. همچنین مجموعه نکات آموزشی با موضوع «چگونه کودکان خود را به کتاب خواندن ترغیب کنیم» را نیز به صورت مستمر و در ۷ مرحله برای استفاده والدین در صفحه مجازی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیمروز منتشر کردیم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 0 =