چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم خبر داد:

تولید یکهزار نسخه تقویم بریل

تولید یکهزار نسخه تقویم بریل

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم گفت: یکهزار نسخه تقویم بریل توسط این اداره کل تولید و برای استفاده درکتابخانه‌های سراسر کشور ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، حجت الاسلام والمسلمین امیر عطاالله جباری روز چهارشنبه (یازدهم فروردین) در گفت وگو با ایرنا افزود: این اقدام در راستای خدمت‌رسانی به نابینایان و کم بینایان صورت گرفته و در اختیار آنان قرار گرفته است.

استان قم با فعالیت کارشناسان روشندل، دومین تولید کننده کتاب بریل در کشور است، تاکنون ۲۱ عنوان کتاب بریل در قم منتشر و به کتابخانه‌های نابینایان سراسر کشور ارسال شده است.

وی درادامه با اشاره به فعالیت‌های نوروزی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی در استان قم گفت: در تعطیلات نوروزی با توجه به حضور گسترده زائران سه ایستگاه مطالعه در مناطق مختلفی که زائران و مسافران نوروزی حضور بیشتری دارند از جمله میدان بزرگ امام خمینی در نزدیکی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) راه‌اندازی شد.

وی اضافه کرد: این اقدام، کار مشترکی از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و شهرداری منطقه هفت قم درراستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفت.

جباری، اجرای طرح فوق را گامی موثر در هدایت افکار عمومی به سمت کتابخوانی دانست و افزود: یکی از مزیت‌های این طرح استفاده بهینه از زمان با بهره‌مندی از کتاب است و افراد می‌توانند در این فاصله زمانی با کتاب انس پیدا کنند و با نویسندگان و آثارشان آشنا شوند.  

وی گفت: علاوه براین درحال حاضر ایستگاه‌های مطالعه در ترمینال مسافربری، بیمارستان‌ها، ایستگاه قطار و دیگر مراکز عمومی استان دایر و در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از خرید ۶۵۰ عنوان کتاب در سال جدید برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان قم خبر داد و گفت: از هر عنوان حدود ۲۰ جلد خریداری و به مرور در اختیار کتابخانه‌ها قرار می‌گیرد.

جباری این اقدام را در روزهای نخستین سال جدید یک حرکت فرهنگی ارزشمند ذکر کرد و گفت: امیدوارم که گام مثبتی که برداشته شده، در گسترش فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه موثر باشد.
قم ۵۲ کتابخانه عمومی و ۲۳ کتابخانه تخصصی دارد و پس از تهران دومین استان در حوزه نشر و کتاب؛ و در تولید کتاب‌های دینی نخستین استان محسوب می‌شود.

برچسب‌ها