سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

برگزاری برنامه‌های فرهنگی مختلف در کتابخانه‌های عمومی قم

برگزاری برنامه‌های فرهنگی مختلف در کتابخانه‌های عمومی قم

برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی قم در آخرین هفته فروردین‌ماه با برگزاری جلسات کانون ادبی و کارگاه‌های «مولوی‌شناسی»، و «مشاعره» در کتابخانه‌های عمومی علامه امینی، ایثار و ریحانه‌النبی قم پیگیری شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم، سومین کارگاه «مولوی‌شناسی و مثنوی‌خوانی» با حضور جمعی از اعضای کتابخانه عمومی علامه امینی قم در این کتابخانه برگزار شد.  

حاضرین در این نشست ضمن روخوانی بخشی از داستان‌ها و اشعار مولوی در خصوص آثار این شاعر بزرگ بحث و گفتگو کردند.

در حاشیه برگزاری این نشست، مجموعه‌ای داستانی از سری کتاب‌های «داستان‌های زیبای مولوی» نوشته پرویز امینی که توسط نهاد به کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال شده در بخش تازه‌های کتاب در معرض دید عموم قرار گرفت.

کتابخانه عمومی ایثار قم نیز در آستانه فرارسیدن اعیاد خجسته ماه رجب، کارگاه مشاعره ویژه اشعار مذهبی با مربیگری ندا کلهرنژاد (مسئول بخش کودک و نوجوان این کتابخانه) برگزار کرد.

کلهرنژاد هدف از برگزاری کارگاه مشاعره را استفاده از ظرفیت نوجوانان، ایجاد رقابت سالم و افزایش اعتماد به نفس و تقویت فن بیان دانست و گفت: با هدایت درست این عزیزان می‌توانیم زمینه های پیشرفت آنان به عرصه‌های فرهنگی اجتماعی را فراهم کنیم.

 همچنین کتابخانه عمومی ریحانه‌النبی نیز نخستین جلسه کانون ادبی خود در سال جدید را با حضور جمعی از اعضای این کتابخانه برگزار کرد.  

در این نشست پس از معرفی رمان «هستی» نوشته فرهاد حسن‌زاده، این کتاب توسط حاضرین نقد و بررسی شد و در پایان نیز پس از ارائه موضوعی مشترک به اعضاء، از آنها خواسته شد، داستانی کوتاه به رشته تحریر درآورده و آنرا برای سایر حاضرین قرائت کنند.

 

برچسب‌ها