یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در دیدار با کتابداران شیراز:

کتابداران به دانش‌افزایی، ارتباط فراگیر با مردم و اعضای کتابخانه توجه کنند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در دیدار با کتابداران شیراز

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در دیدار با جمعی از کتابداران شهرستان شیراز گفت: مجهزترین کتابخانه‌ها هم بدون کتابدار متخصص و متعهد کارآیی ندارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، سعیده ابراهیمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در دیدار با جمعی از کتابداران شیراز، آنها را حلقه اتصال مردم با این دانشگاه‌های عمومی توصیف و اظهار داشت: این دانشگاه‌ها سرشار از شاهکارهای نوابغ است و بزرگترین اساتید در آن گرانبهاترین درس‌ها را ارائه می‌دهند؛ دانشگاهی که حافظ شیرازی از اسرار دل، هرودوت از تاریخ باستان و شوپنهاور در حل معمای وجود سخن می‌گوید و فارابی، انیشتین و صدها دانشمند دیگر رازهای شگفت‌انگیزی را برای ما مکشوف می‌کنند.

وی خطاب به کتابداران با بیان اینکه شما باید مفتخر باشید که در چنین جایگاهی مشغول خدمت بوده و حلقه ارتباط جامعه را با این دانشگاه مهیا می‌کنید، گفت: مجهزترین کتابخانه‌ها هم بدون کتابدار متخصص و متعهد کارآیی ندارد بنابراین کتابداران باید علاوه بر توجه به اهمیت دانش‌افزایی، ارتباط فراگیر با مردم و اعضای کتابخانه را نیز مورد نظر قرار دهند.

وی با قدردانی از فعالیت‌های خلاقانه کتابداران فارس و شهر شیراز در ترویج کتابخوانی گفت: کتابخانه‌های عمومی علاوه بر وجهه علمی، میراث فرهنگی این سرزمین به شمار می‌روند و این نشان‌دهنده مسئولیت خطیر کتابداران در حفظ این میراث گرانبهای فرهنگی است.

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی فارس در ادامه گفت: گرچه ایجاد زیرساخت، تجهیرات و منابع نقش مهمی در جذب مخاطب به کتابخانه‌های عمومی دارد اما کتابداران می‌توانند در هر شرایطی مردم را با این محیط دانش‌مدار و فرهنگی پیوند بزنند؛ اتفاقی که کتابداران فارس نشان دادند در مسیر آن گام‌های بلندی برداشته‌اند.

ابراهیمی در پایان از کتابداران خواست در سالی که «خواندن» نام گرفته است، همچون گذشته با جدیت به ترویج کتابخوانی در کتابخانه‌های محل خدمت خود بپردازند.

گفتنی است کتابداران شیراز نیز در این نشست صمیمانه پبشنهادات، دغدغه‌ها و مسائل خود را با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس درمیان گذاشتند.

برچسب‌ها