یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

رویدادهای فرهنگی کتابخانه‌های عمومی قم در هفته نخست خردادماه

رویدادهای فرهنگی کتابخانه‌های عمومی قم در هفته نخست خردادماه

کتابخانه‌های عمومی قم با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی پذیرای اعضای خود در نخستین هفته خردادماه شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم، اولین برنامه توسط کتابخانه عمومی علامه امینی قم برگزار شد که طی آن کلاس آموزش کاردستی و قصه‌گویی پبا حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان این کتابخانه برگزار شد.

در این کلاس آموزشی ۵ تن از اعضای این کتابخانه به نام‌های فاطمه نقی‌ئی، نسترن دورودی، فاطمه علی محمدی، مریم ابهری و نرگس خسروبیکی به ترتیب قصه ‌های «شیر و گاو روستایی»، «دزد قوچ»، «خر برفت و خر برفت»، «دزد دهل زن»، «باز پادشاه و پیرزن» را برای سایر حاضرین بازخوانی کردند.

در ادامه نیز با تشکیل کلاس کاردستی، اعضاء در یک کار گروهی کاردستی‌هایی با محوریت حمایت از زندانیان بر روی یونولیت طراحی کردند.

کتابخانه علامه امینی همچنین به مناسبت بزرگداشت هفته «مقاومت و پیروزی» نشست جمع‌خوانی با معرفی کتاب طنز «داماد فرمانده لشکر» نوشته‌ داوود امیریانرا با حضور شماری از علاقه‌مندان در بخش کودک و نوجوان این کتابخانه برگزار کرد.

کتابخانه عمومی ایثار نیز به منظور پرکردن اوقات فراغت اعضای کودک و نوجوان این کتابخانه، کارگاهی آموزشی با موضوع مشاعره را به مربیگری ندا کلهرنژاد و با حضور شماری از علاقه‌مندان در این کتابخانه برگزار کرد.  

این کتابخانه همچنی به بهانه گرامیداشت هفته مقاومت و پیروزی نمایشگاه موضوعی کتاب و همچنین معرفی و جمع‌خوانی کتاب «اسم من چفییه است» نوشته مرتضی سرهنگی با مربیگری ندا کلهرنژاد را نیز با حضور شماری از علاقه‌مندان در کتابخانه عمومی ایثار برگزار کرد.

کتابخانه عمومی ریحانه‌النبی نیز با هدف معرفی کتاب و به منظور تقویت بنیان خانواده نشستی با عنوان «مهارت‌های زندگی» ویژه بانوان برگزار کرد.

در این نشست خانم رضایی روانشناس و مشاور به بحث آسیب‌شناسی خانواده و راهکارهای شناخت آن پرداخت.

وی در راستای تقویت مهارت‌های آموزشی حاضرین کتاب‌های: «مردان مریخی و زنان ونوسی» نوشته جان گری، «پیوند زناشویی‌تان را محکم کنید» نوشته ویلیام جی دوهرتی، «نترسیم و عشق بورزیم» اثر روندا بریتن، «معجزه صمیمیت» نوشته زهره اسماعیل‌بیگی و حمیدرضا لامرضایی و «عشق شفابخش»   نوشته هاروین هندریکس و هلن هانت را معرفی کرد.

کتابخانه عمومی فاطمه زهرا(س) نیز در راستای تقویت آموزش زبان انگلیسی، نشست مشاوره و آسیب‌شناسی این زبان را ویژه اعضای خود برگزار کرد.

در این نشست به عوامل موثر که منجر به بی‌علاقگی در یادگیری زبان انگلیسی می‌شود پرداخته شد. مربی و مشاور جلسه یکی از عدم علایق جوانان و نوجوانان را نبود الگوی مناسب و روش‌های نامناسب تدریس دانست و گفت: با ایجاد نوآوری و برنامه‌ریزی صحیح در خصوص آموزش زبان انگلیسی می‌توان این نقص را جبران کرد.