یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

فرشته طهماسبی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان لرستان خبر داد؛

طرح «خدمت تحویل منابع» در کتابخانه های لرستان اجرا می شود

انجمن لرستان1

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان از راه اندازی طرح «خدمت تحویل منابع» در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان در سال جاری به ریاست محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و با حضور فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه های عمومی؛ احمد حسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مریم پور سرتیپ، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی؛ ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان استانداری؛ محمدجواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ محمد ناظری، مدیرکل شرکت پست؛ جاسم محمدی فارسانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان؛ احمد گودرزیان، فرماندار بروجرد؛ محمد محمدی نژاد، فرماندار ازنا؛ قدرت اله ترابی نژاد، فرماندار چگنی؛ مجتبی بیرانوند، فرماندار دورود و سایر اعضا به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی، گفت: از آنجا که در بیست و هشتمین دوره گرامیداشت هفته کتاب، انجمن کتابخانه های عمومی لرستان از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور انتخاب شد، این موفقیت را به همه اعضای حقیقی و حقوقی انجمن  و همچنین عموم مردم فرهنگ دوست استان تبریک و تهنیت عرض می کنم.

فرشته طهماسبی این موفقیت را نتیجه زحمات خالصانه و صادقانه همه اعضای انجمن دانست و افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که این جایگاه با برگزاری منظم جلسات انجمن، بالابردن کمیت و کیفیت مصوبات، حضور حداکثری اعضا و تسهیل در خدمات رسانی کتابخانه های عمومی در سال های آتی نیز برای استان محفوظ باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کشور در مبارزه با بیماری کرونا و ایجاد اختلال در خدمت رسانی حضوری کتابخانه های عمومی به منظور حفظ سلامت اعضا و کتابداران، اداره کل کتابخانه های عمومی با همکاری و مشارکت برخی از دستگاه های اجرایی استان از جمله شرکت پست و شهرداری ها اقدام به راه اندازی طرح «خدمت تحویل منابع» کرده است.

طهماسبی ادامه داد: در این طرح علاقمندان و اعضای کتابخانه های عمومی کتب مورد نیاز خود را که توسط کتابداران با رعایت پروتکل های بهداشتی بسته بندی شده، را درب منزل تحویل می گیرند. جزئیات دقیق این طرح نیز به زودی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در این جلسه گفت: علم‌اندوزی و آگاهی تا آنجا اهمیت دارد که خداوند متعال به عنوان نخستین معلم عالم، به رسولش فرمود «بخوان». از سوی دیگر برخی روایات دینی ما نیز حکایت از اهمیت سواد و علم‌اندوزی دارند؛ آنچنان که حضرت محمد مصطفی (ص)، شرط آزادی اسرای دشمن را باسواد کردن جمعی از سپاهیان اسلام قرار دادند تا مسلمین از نعمت سواد بهره‌مند شده باشند.

وی ضمن تبریک انتخاب انجمن استان به عنوان انجمن برتر کشور، بیان کرد: این دستاورد نتیجه زحمات همه اعضای انجمن به ویژه مدیرکل و کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان به عنوان دبیرخانه انجمن بوده است که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

ثمینی در پایان بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه های کتابخانه ای استان توسط دستگاه های مجری و پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی توسط شهرداری های استان، تاکید کرد.

تشکیل جلسه دستگاه های مرتبط با طرح «خدمت تحویل منابع»، تعیین زمان افتتاح کتابخانه های آماده بهره برداری، تسریع در تکمیل سایر پروژه های کتابخانه ای استان و پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی توسط شهرداری های استان از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 4 =