شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهاباد برگزار شد

انجمن مهاباد

دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهاباد در سال جاری به ریاست سرپرست فرمانداری و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد در سال جاری با حضور عارف خدرلو، سرپرست فرمانداری؛ خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی؛ سیامند جوانبخت، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ چیا قادری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان؛ انور ابراهیم آذر، رئیس دفتر نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی؛ بهزاد رستمی، رئیس اداره امور همکاری‌ها و مشارکت‌های کتابخانه‌های عمومی استان؛ نمایندگان شهرداری و انجمن خیرین کتابخانه ساز در سالن فرمانداری مهاباد برگزار شد.

در ابتدای جلسه چیا قادری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد، گزارشی از عملکرد ۹ ماهه کتابخانه‌های مهاباد ارائه داد و گفت: امسال شیوع بیماری کرونا فعالیت کتابخانه‌های عمومی را به سمت فضای مجازی سوق داد و برنامه هایی نظیر پویش‌های فرهنگی، قصه گویی، نشست کتابخوان، کارگاه تفکر خلاق، حافظ خوانی و ... در بستر فضای مجازی انجام شد.

وی در ادامه عمده‌ترین مشکلات کتابخانه‌های شهرستان را تعداد کم کتابخانه در سطح شهر و عدم وجود کتابخانه در شهرهای تازه تأسیس گوگ تپه و خلیفان عنوان کرد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: در حال حاضر ۷۱ باب کتابخانه نهادی در استان فعالیت می‌کند که سهم مهاباد ۳ باب است و این شهرستان نیازمند افزایش فضای کتابخانه‌ای و تسهیل دسترسی مردم به کتابخانه است.

وی تصریح کرد: شهرهای خلیفان و گوگ تپه نیز فاقد کتابخانه هستند و ایجاد کتابخانه در این شهرها زمینه ارتقای شاخص‌های کتابخوانی شهرستان مهاباد را فراهم خواهد آورد.

در ادامه، معصومی از خیرین نیک اندیش و فرهنگ دوست شهرستان مهاباد دعوت کرد در مسیر توسعه کتابخانه های عمومی این شهرستان یاریگر باشند.

جوانبخت، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه اظهار کرد: شهرستان مهاباد از لحاظ فرهنگی در بین شهرهای مطرح استان و حتی کشور است که در چند سال اخیر ۲ بار به عنوان شهر خلاق کتاب انتخاب شد و روستاهای آن نیز در بین روستاهای برتر دوستدار کتاب بوده اند؛ با این حال این شهر با کمبود فضای فرهنگی مواجه است.

در ادامه عارف خدرلو، سرپرست فرمانداری اظهار کرد: مهاباد خاستگاه شعرا، ادبا و نویسندگان بوده و موفقیت‌های کسب شده در حوزه‌های فرهنگی گواه بر این قضیه است.

وی با تأکید بر لزوم پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از سوی شهرداری‌ها، گفت: کتابخانه‌های عمومی با افزایش سطح آگاهی شهروندان، موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

برگزاری جلسه‌ای با حضور ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه‌های عمومی، بخشداران مرکزی و خلیفان جهت شناسایی و واگذاری زمین مناسب به منظور احداث کتابخانه در شهرهای گوگ تپه و خلیفان، واریز بدهی شهرداری به حساب انجمن کتابخانه های عمومی مهاباد تا پایان سال، اجرای طرح «کتاب پیک» با همکاری فرمانداری و مسئولیت اداره کتابخانه های عمومی در شهرستان مهاباد از مهم‌ترین مصوبات جلسه بود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 2 =