دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

با حضور فرماندار صومعه سرا؛

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی صومعه سرا برگزار شد

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی صومعه سرا

فرماندار شهرستان صومعه سرا در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان با تاکید بر لزوم پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها، خاطرنشان کرد: شهرداری ها موظفند طی سه ماه آینده همه مطالبات کتابخانه های این شهرستان را پرداخت کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا روز شنبه(۲۰ دی) به ریاست سید جلال سید محمدی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان و با حضورحجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری، امام جمعه صومعه سرا؛ آرزو عباس زاده، رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان، روسای ادارات آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی، مسئولین کتابخانه های عمومی، اصحاب رسانه و اعضای انجمن در فرمانداری صومعه سرا برگزار شد.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا در ابتدای این جلسه انجمن ضمن تاکید بر لزوم بسترسازی مناسب برای ترویج عمیق فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: جامعه ای که از آگاهی و بینش علمی بالا برخوردار باشد، درک مردم نسبت به مسائل آن بالا بوده و خدمت کردن در آن جامعه برای متولیان امور نیز آسان تر است.

سید جلال سید محمدی افزود: بسیاری از ناهنجاری ها وآسیب های اجتماعی امروز جامعه ما به دلیل عدم آگاهی و بینش عمومی مردم است.

سید محمدی در ادامه با اشاره به اینکه دغدغه های امروز در حوزه کتاب و کتابخوانی از مطالبات به حق جامعه است، خاطرنشان کرد: غفلت ما مسئولان به عنوان متولیان امور موجب شده تا در جامعه چنین دغدغه ای به وجود آمده و فرهنگ غنی کتاب و کتابخوانی آنچنان که شایسته است مغفول بماند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵ کتابخانه در سطح شهرستان صومعه سرا فعالیت دارند، گفت: وضعیت این کتابخانه ها از نظر کیفی نیازمند توجه بیشتری است. ما وقتی که از مردم طلب می کنیم به کتاب و کتابخوانی روی بیاورند، باید بستر مناسب را برای حضورشان فراهم کنیم.

فرماندار صومعه سرا با تاکید بر اینکه باید کتابخانه ها مجهز و به روز باشند خاطرنشان کرد:  فضای مجازی بستری مناسب جهت ترویج و معرفی فرهنگ کتاب خوانی است. در راستای تعمیق فرهنگ کتاب خوانی کتابخانه ها با ایجاد کانال در فضای مجازی می توانند ارتباط دوسویه ای با مردم برقرار کنند.

وی همچنین نصب تابلو و بیلبورد در سطح شهر جهت معرفی کتاب به مردم را اقدامی نو و تازه در راستای آگاهی بخشی افکار عمومی برشمرد.

نماینده عالی دولت در صومعه سرا با تاکید بر لزوم پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها خاطرنشان کرد: شهرداری ها موظفند طی سه ماه آینده همه مطالبات کتابخانه های این شهرستان را پرداخت کنند.

 

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 12 =