شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۱

اهدای کتاب به کتابخانه شیخ شلتوت از سوی دانش‌آموزان مهابادی

اهدا کتاب

جمعی از دانش‌آموزان مهابادی به همراه یکی از دبیران خود در اقدامی فرهنگی، تعدادی کتاب نفیس به کتابخانه شیخ شلتوت مهاباد اهدا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولین و فرهنگ دوستان مهابادی، تعدادی از دانش‌آموزان هنرستان‌های امیرکبیر و چمران به همراه آقای آسو خاتم، دبیر این مدارس، ۲۸ جلد کتاب نفیس به کتابخانه شیخ شلتوت اهدا کردند.

کیا قادری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد ضمن اعلام این خبر گفت: این کتاب‌ها به زبان‌های کردی و فارسی در زمینه‌های تاریخی، ادبی و دیوان اشعار شاعران منطقه است؛ از مهمترین این کتاب‌ها می‌توان به مجموعه ۱۳ جلدی تاریخ تمدن ویل دورانت، کتاب‌های دو نویسنده برجسته مهابادی استاد هژار (عبدالرحمن شرفکندی) و استاد هیمن (محمد امین شیخ الاسلامی مکری) اشاره کرد.

قادری در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از اهداکنندگان کتاب گفت: اهدای کتاب‌های قدیمی و نفیس به کتابخانه‌ها می تواند ضمن غنی کردن منابع کتابخانه‌ای، فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در بین مردم ترویج دهد.

گفتنی است، شهرستان مهاباد در حال حاضر دارای ۳ باب کتابخانه عمومی است و با بیش از ۵۵ هزار نسخه کتاب در حال ارائه خدمات است.