یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

آموزش قصه‌گویی برای مادران در کتابخانه مرکزی اروميه

کتابخانه مرکزی ارومیه با همکاری کانون فرهنگی و اجتماعی زنان استان آذربایجان غربی، کلاس آموزش قصه‌گویی برای مادران و مربیان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، رئیس کتابخانه مرکزی ارومیه از برگزاری جلسه آموزش قصه‌گویی برای مربیان و مادران خبر داد و گفت: در جهت استفاده از ظرفیت برنامه‌های جذاب برای آشنایی مادران و بانوان با کتابخانه، اولین جلسه آموزش قصه‌گویی در سال ۹۵ با حضور تعدادی از مربیان مهدهای کودک و مادران در محل کانون بانوان برگزار شد.  

فرح‌بخش ادامه داد: این جلسات با هدف جلب توجه مربیان و دعوت از مهدهای کودک برای حضور در کتابخانه در جهت فرهنگسازیِ قصه‌گویی به عنوان یکی از بهترین راه‌های علاقمند کردن کودکان به کتابخوانی و پرورش خلاقیت آنان برگزار شد؛ و ضمن آموزش نحوه قصه‌گویی فعالیت‌های کتابخانه مرکزی و شرایط عضویت برای خردسالان نیز توضیح داده شد.  

وی با تقدیر از  همکاری و همراهی کانون فرهنگی و اجتماعی زنان و کانون مهدهای کودک، بیان کرد: همکاری کتابخانه با مهدهای کودک برای ایجاد عادت به مطالعه در کودکان پیش از دبستان و آشنایی آنان با کتابخانه قبل از ورود به مدرسه بسیار اثرگذار است.

فریبا رضا‌قره‌باغ، مسئول بخش کودک کتابخانه مرکزی و مدرس دوره، در خصوص مطالب ارئه شده گفت: در این دوره آموزشی شرکت‌کنندگان با قصه، لزوم قصه‌گویی برای کودکان و نحوه جلب توجه کودک به گوش دادن، اهداف قصه¬گویی، شیوه‌های قصه‌گویی و مطالب مرتبط آشنا شدند. در پایان کتاب‌های «قصه‌گویی با عروسک‌های خوردنی» تالیف والری مارش، «هنر قصه‌گویی خلاق» نوشته جک زایپس، «آموزش زبان به کودکان به شیوه قصه‌گویی» نوشته اندرو رایت، «در مهد کودک» نوشته جس استاکهم و «لالایی‌های بابایی» سروده ناصر کشاورز معرفی شد.