چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

بهره‌برداری از کتابخانه عمومی بخش قوشخانه

قوشخانه

کتابخانه عمومی بخش قوشخانه شهرستان شیروان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، کتابخانه عمومی بخش قوشخانه شهرستان شیروان با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، مسؤولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیران شهرستانی و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شیروان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در این آئین از کتاب و کتابخوانی به عنوان عوامل مؤثر در ایجاد شور و نشاط در جامعه یادکرد و اظهارداشت: کتابخانه‌ها به‌عنوان پایگاه‌های مهم فرهنگی نقشی تأثیرگذار در افزایش آگاهی مردم دارند.

علی‌محمد جهانی گفت: در حال حاضر ۶۰ باب کتابخانه در استان مش غول فعالیت هستند؛ ۴۶ کتابخانه نهادی و ۱۴ کتابخانه مشارکتی؛ امیدواریم با افتتاح ۶ کتابخانه نهادی دیگر تا پایان نیمه اول سال، تعداد کتابخانه‌های عمومی استان را به ۶۸ باب برسانیم.

وی تأکیدکرد: بی‌گمان نوآوری در کتاب و استفاده از مطالب پرمحتوا  نیز می‌تواند در اعتلای فرهنگ  کتاب و کتابخوانی در جامعه موثر باشد.

جهانی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» مزین شده است، باید اقدام و عمل و اتکاء به داشته‌های خودی سرلوحه همه کارهای ما قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خاطرنشان کرد: بحمدلله سیاست‌های کلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و افزایش سرانه مطالعه مفید در جامعه می‌باشد.

بخشدار بخش قوشخانه شیروان در این مراسم گفت: افتتاح کتابخانه عمومی به منزله کلید شکوفایی فرهنگ در منطقه است.

وی با تأکید بر گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزود: باید جهت توسعه فیزیکی و افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی در  استان و شهرستان‌ها همه مسئولین تلاش کنند.

مجید یوسفیان با بیان اینکه توسعه فرهنگی اساسی‌ترین عامل در پیشرفت جوامع است، ادامه داد: همه مردم در مناطق کشور باید از امکانات  فرهنگی همچون کتابخانه‌های عمومی برخوردار باشند و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که فضای کتابخوانی در جامعه بیش‌ از پیش توسعه یابد.

 احمد زیبایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان در این مراسم عنوان کرد: کتاب همواره بهترین و موثرترین ابزار فرهنگی بوده است؛ از این‌ رو گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه ضروری است.
زیبایی تصریح‌کرد: این کتابخانه با زیربنای ۱۲۰ مترمربع و با اعتباری بالغ‌ بر ۱۰۰ میلیون تومان احداث و تجهیز شده است.

برچسب‌ها