چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۷

با همت کتابخانه مرکزی همدان:

برگزاری جشن «کتابخوانی رضوی»

ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی

رئیس کتابخانه مرکزی همدان از برگزاری جشن کتابخوانی رضوی با اجرای برنامه‌های متنوع در بخش‌های مختلف این کتابخانه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان، منصوره حسینی‌شعار، رئیس کتابخانه مرکزی همدان گفت: کتابخانه مرکزی به مناسبت «ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی» به برپایی جشنی با هدف آشنایی مخاطبان با این جشنواره اقدام کرد.

وی افزود: برنامه‌هایی مانند: تشریح جشنواره رضوی، معرفی کتاب‌های مسابقه، قصه‌گویی، تصویرسازی برای کتاب، مسابقه نقاشی، معرفی کتاب‌های مسابقه، آموزش نقاشی و خوشنویسی رضوی و... از بخش‌های مختلف این برنامه بود.

حسینی‌شعار تصریح کرد: برنامه‌های یاد شده با عنوان «جشن رضوی» در کتابخانه مرکزی، با محوریت اطلاع‌رسانی مسابقه کتابخوانی رضوی و توضیح و بیان نحوه شرکت در مسابقات برگزار شد.

رئیس کتابخانه مرکزی همدان با اشاره به اهداف این برنام، گفت: ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه امام رضا(ع)، شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی و کمک به تولید و انتشار گسترده آثار مرتبط از اهداف این برنامه است.

وی تصریح کرد: برای شرکت در این جشنواره سه کتاب معرفی شده است و افراد می‌توانند به‌صورت آنلاین و مکتوب در این جشنواره کتابخوانی شرکت کنند.

وی با اشاره به اختصاص کتاب‌های جشنواره رضوی به سه گروه‌ سنی کودک، نوجوان و بزرگسال، یادآور شد: فروش و معرفی کتاب‌های جشنواره رضوی از اول تیرماه آغاز شده است و علاقه‌مندان تا ۲۰ تیرماه فرصت دارند کتاب‌ها و پاسخنامه‌ها را دریافت کرده و با تکمیل آن در این جشنواره شرکت کنند.

گفتنی است؛ نمایش تابلوی خطاطی اشعار زیبای رضوی، اثر یکی از اعضای انجمن خوشنویسان و تابلوی نقاشی ضامن آهو، بخش پایانی این نشست را به خود اختصاص داد.