چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸

آغاز طرح «مطالعه جاوید» در اردبیل

آغاز طرح مطالعه جاويد

طرح «مطالعه جاوید» با هدف مشارکت شهروندان در کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در اردبیل آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، طرح «مطالعه جاوید» با حضور شفیع شفیعی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری؛ رباب عزیزخانی، مديركل كتابخانه‌هاي عمومي اردبيل؛ امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان و جمعی از علاقه‌مندان در ایستگاه کتابخوانی واقع در مصلی اردبیل آغاز به‌كار كرد.

رباب عزیزخانی، مديركل كتابخانه‌هاي عمومي اردبيل در اينباره گفت: طرح مطالعه جاوید، طرحی مبتکرانه و خلاقانه است که برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود. در اين طرح شهروندان می‌توانند به یکدیگر کتاب امانت داده و در ترویج فرهنگ مطالعه مشارکت کنند.

عزیزخانی با تأكيد بر لزوم امانت كتاب از فردي به فرد ديگر در اين طرح، درباره نحوه اجرای آن گفت: در طرح مطالعه جاوید، هر کتاب توزیع شده، دارای کدي مشخص است که بايد توسط امانت‌گيرنده به شماره پیامک ۱۰۰۰۷۱۴۲ ارسال شده و در سيستم ثبت شود.

وي با اشاره به آغاز طرح مطالعه جاوید با توزيع ۳۰۰ عنوان کتاب گفت: منابع اين طرح، توسط خيرين به كتابخانه‌هاي عمومي اهدا و پس از بررسي، بين شهروندان توزيع شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبيل با اشاره به بررسي پيامك‌ها و ارزیابی میزان مطالعه کتاب‌هاي مفيد، موضوعات مورد‌علاقه شهروندان، گردش كتاب و... به‌وسيله آن، افزود: طرح مطالعه جاوید، فرصتي براي اهدای کتاب، مطالعه کتاب‌های مفيد، امانت آن به فرد بعدی و افزایش کمی و کیفی مطالعه در سطح جامعه است.

وی تصريح كرد: خيرين و علاقه‌مندان به توسعه اين طرح مي‌توانند با اهداي كتاب به دبيرخانه «مطالعه جاويد» كتابخانه‌هاي عمومي استان را در اجراي گسترده آن ياري كنند.

برچسب‌ها