سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

در همدان صورت گرفت؛

حضور مادربزرگ 86 ساله در مسابقه کتابخوانی رضوی

جشنواره كتابخواني رضوي

مریم حجت‌الاسلامی، مادربزرگ 86 ساله، به‌عنوان مسن‌ترین شرکت‌کننده مسابقه جشنواره کتابخوانی رضوی در همدان معرفی شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان، مریم حجت‌الاسلامی متولد ۱۳۰۹ و مسن‌ترین شرکت‌کننده در مسابقه کتابخوانی رضوی در همدان است. وی که دارای ۹ فرزند است و از طریق نوه‌هایش با جشنواره کتابخوانی رضوی و منابع آن آشنا شده و با کمک آنها در مسابقه شرکت کرده است.

حجت‌الاسلامی با بیان این مطلب که در خانواده‌ای مذهبی و اهل مطالعه بزرگ شده و نوه حاج شیخ محمدباقر بهاری، از شخصیت‌های برجسته مذهبی استان است، افزود: پدربزرگم در تمام عمر خود همواره اهل مطالعه بود و روایات بسیاری از ائمه اطهار(ع) را برای اهل خانواده بازگو می‌کرد.

وی ادامه داد: پس از ازدواج نیز همسرم اهل مطالعه و کتاب بود و هرگاه فرصتی می‌یافت، خلاصه‌ای از کتاب‌ها را برایم بیان می‌کرد؛ فرزندانم نیز با کتاب بزرگ شده‌اند و در حال حاضر نیز، نوه‌هایم گاهی خلاصه آنچه را که در کتاب می‌خوانند را برایم بیان می‌کنند.

این مادربزرگ کتاب‌دوست با عنوان این مطلب که با تشویق نوه‌ خود در مسابقه کتابخوانی رضوی شرکت کرده است، اضافه کرد: وقتی متوجه شدم منابع جشنواره کتابخوانی رضوی در خصوص امام رضا(ع) است، برای شرکت در مسابقه، مشتاق شدم و از نوه‌ام خواستم مطالبی که در کتاب می‌خواند را برای من نیز بازگو کند.

حجت‌الاسلامی در ادامه با اشاره به ویژگی‌هایی از امام هشتم (ع) عنوان کرد: تواضع، بردباری و بخشش امام رضا(ع) معروف است و ایشان با همه مردم از غنی تا فقیر با فروتنی برخورد می‌کردند.

وی با شرح روایتی که در کودکی در خصوص امام رضا(ع) شنیده بود، گفت: در روایات آمده است که حضرت رضا(ع) در روز عرفه تمام اموال خود را در راه خدا بخشید و در این هنگام، یکی از یارانش گفت: «اینگونه بخشش زیابنار است»؛ امام رضا(ع) در پاسخ فرمودند: «نه، بلکه سودآور است و هرگز آنچه را که باعث پاداش اخروی است غرامت مشمار.»