سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹

بزرگداشت روز جهانی کتاب کودک

روز جهاني كتاب کودک در نيشابور

مراسم روز جهانی کتاب کودک در مدرسه دخترانه «یار مهربان» و مدرسه پسرانه «فردوسی» شهرستان نیشابور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ مراسم روز جهانی کتاب کودک، هم‌زمان با چهاردهم فروردین (دوم آوریل)، سالروز تولد «هانس کریستین آندرسن» نویسنده نامدار دانمارکی و خالق آثار داستانی ارزنده برای کودکان، برگزار شد.

این مراسم با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیشابور، اداره آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انجمن کتاب سیمرغ در مدرسه دخترانه «یار مهربان» و مدرسه پسرانه «فردوسی» برگزار شد.

در این مراسم، محمد زمانی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نیشابور درباره اهمیت فرهنگ، مطالعه و کتابخوانی به ویژه برای کودکان و نوجوانان سخنرانی کرد.

از دیگر برنامه‌های جالب این بزرگداشت، اجرای نقالی، قصه‌گویی و شعرخوانی توسط دانش‌آموزان بود. همچنین دانش‌آموزان ضمن آشنایی با کتابخانه‌های عمومی و مراکز کانون پرورش فکری با نحوه عضویت و خدمات این مراکز آشنا شدند.

رونمایی از اولین اتوبوس گردشگری و کتابخانه سیار سازمان اتوبوسرانی شهرستان از دیگر بخش‌های این برنامه مفرح بود که با استقبال دانش آموزان نیشابوری مواجه شد.

گفتنی است؛ هانس کریستین اندرسن، نویسنده معروف اهل دانمارک در آوریل سال ۱۸۰۵ در شهر ادنس به دنیا آمد. وی ملقب به «پدر ادبیات کودک» است و توانست با زبانی ساده اما قدرتمند به دور از خشونت و پرده‌دری، آرزوهای مردم سراسر جهان را به آثار ادبی تبدیل کرد. آثار این نویسنده تا‌کنون به بیش از صد و پنجاه زبان ترجمه و به شکل‌های گوناگون تجدید چاپ شده است. از داستان‌های معروف و خاطره‌انگیز هانس کریستین اندرسن، می‌توان به «جوجه اردک زشت»، «ملکه برفی»، «دخترک کبریت فروش، «پری دریایی» و «بندانگشتی» اشاره کرد.