سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷

ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان اردبیل

مشارکت چشم‌گیر دستگاه‌های فرهنگی در برپایی جشنواره کتابخوانی رضوی

ششمين جشنواره كتابخواني رضوي اردبيل

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل با اشاره به اهمیت برگزاری پرشور جشنواره‌ای با هدف شناخت امام هشتم شیعیان، حضور و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و مؤسسات خصوصی را در تبلیغات جشنواره، چشمگیر دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، رباب عزیزخانی، مدیرکل کتبخانه‌های عمومی این استان در پنجمین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی با اشاره به حجم تبلیغات و اطلاع‌رسانی انجام شده، حضور و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و مؤسسات خصوصی را چشمگیر ارزیابی کرده و افزود: در جلساتی با برخی مسئولان ارگان‌های فرهنگی و اقتصادی، موفق به جلب حمایت مادی و معنوی آنها برای تأمین بخشی از هزینه‌های تبلیغات جشنواره شدیم.

وی افزود: ستاد اقامه نماز جمعه، مجتمع فرهنگی اسلامی مصلی اردبیل، اداره کل ورزش و جوانان، بنیاد برکت، بیمه رازی، استانداری، کانون پرورش فکری، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اداره اوقاف، آستان مقدس امام‌زاده صدرالدین و تعدادی از هتل آپارتمان‌های سرعین، عناوین مراکزی است که ما را در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در استان اردبیل، همراهی خواهند کرد.

عزیزخانی تصریح کرد: انجام مکاتبات لازم در شبکه دولت برای اطلاع‌رسانی به ارگان‌های اجرائی و کارمندان، درج مطالب و پوستر جشنواره در مطبوعات استانی و خبرگزاری‌‌ها، پخش اطلاعیه از رادیو محلی، توزیع پوستر در کتابخانه‌های عمومی و ادارات و ارگان‌ها، ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی به شهروندان، نصب بنر در معابر مرکزی و درج مطالب، لینک‌های مرتبط و پوستر جشنواره در پرتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی از اقدامات انجام شده در مرحله اول فرآیند اطلاع رسانی در استان است.

وی افزود: در مرحله بعد در نظر داریم، ضمن برگزاری جلسه جامع مسئولان فرهنگی استان با محوریت استانداری اردبیل، نشست خبری ویژه‌ای برای انعکاس جشنواره کتابخوانی رضوی و جزئیات آن در سطح استان برگزار کنیم.

مشاور استاندار در امور کتاب و کتابخانه‌ها از چاپ و توزیع بروشورهای اطلاع‌رسانی و نقاشی ویژه کودکان، تکثیر لوح‌های فشرده حاوی فایل PDF کتاب‌های معرفی شده و پخش تیزرهای تصویری از سیمای مرکز استان، به عنوان دیگر برنامه‌های در دست اقدام اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل نام برد و خاطرنشان کرد: با انجام این فعالیت‌ها، انتظار داریم که موج جدیدی در فضای عمومی استان برای تشویق مردم، جهت شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی ایجاد شود.  

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، اطلاع‌رسانی گسترده در فضای مجازی را از دیگر اقدامات تبلیغی این جشنواره دانست و تصریح کرد: درج پوستر، اطلاعیه، لینک ثبت‌نام و تصاویر کتاب‌های منتخب جشنواره در شبکه اجتماعی تلگرام، وب سایت اداره کل و وبلاگ کتابخانه‌های عمومی از فعالیت‌های انجام شده در فضای مجازی است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی در میادین مرکزی شهرستان‌های اردبیل به عنوان دیگر برنامه در دست اقدام این اداره کل، گفت: وظیفه اصلی این ایستگاه‌ها، توزیع بروشورهای اطلاع‌رسانی و لوح‌های فشرده، توزیع و جمع‌آوری برگه‌های نقاشی کودکان، جمع‌آوری پاسخنامه‌های مکتوب و ارائه راهنمائی‌های لازم به شهروندان علاقه‌مند خواهد بود.

دبیر جشنواره کتابخوانی رضوی در استان با تأکید بر علاقه‌مندی و مشارکت خیرین نیکوکار در این جشنواره افزود: تعدادی از شرکت‌های اقتصادی از جمله آتیه ساوالان، مجتمع صنعتی سامیان، استریو ملت، هتل سپید، هتل ارشاد، آبدرمانی ژنرال و آبدرمانی ارشاد با اعلام علاقه‌مندی به حمایت از جشنواره کتابخوانی رضوی، در تأمین اقلام تبلیغات و اطلاع‌رسانی جشنواره مشارکت کردند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری پرشور جشنواره‌ای با هدف شناخت امام هشتم شیعیان، ادامه داد: استان اردبیل در صدد است تا با حمایت سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی استان برای برگزاری پرشورتر این جشنواره در کنار جوایز تعیین شده، کمک هزینه سفر ۱۰ تَن از منتخبین برای سفر به مشهد مقدس را تأمین کند.

مشاور استاندار با بیان نقش مهم رسانه‌ها در جلب مخاطب بیشتر برای این جشنواره، تصریح کرد: خوشبختانه نشریات، خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و فرهنگی و سایر رسانه‌های عمومی استان در طول ایام اطلاع‌رسانی اخبار این جشنواره، به خوبی از ما حمایت کرده‌اند وامیدواریم این حمایت در ادامه حرکت فرهنگی نهاد کتابخانه‌ها در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، استمرار یابد.  

عزیزخانی با اظهار امیدواری به مشارکت گسترده مردم استان در جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: مردم استان اردبیل، جامعه‌ای نمونه در ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و ترویج ارزش‌های اسلامی به‌شمار می‌آیند که می‌توانند با حضوری گسترده در این فعالیت فرهنگی به بازآفرینی ارزش‌های دینی و مذهبی خود بپردازند.