یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹

کتابخوانی رضوی، نویدبخش ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه

ديدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل درباره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: الگو برداری از فضائل علمی، اخلاقی و اجتماعی ائمه اطهار(ع) و برگزاری گسترده و باشکوه این جشنواره، نویدبخش ترویج فرهنگ رضوی و کتابخوانی در استان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، رباب عزیزخانی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، فعالیت‌های تبلیغی این نهاد در ترویج ارزش‌های اسلامی را وظیفه‌ای مقدس و مهم دانست و گفت: بحمدلله با فعالیت‌های صورت گرفته در سطح استان، شاهد شکست بسیاری از توطئه‌های فرهنگی دشمن هستیم.

وی با معرفی جشنواره کتابخوانی رضوی، این رویداد فرهنگی را یکی از فعالیت‌های مهم فرهنگی در سطح ملی و استانی دانست و ادامه داد: این جشنواره به دنبال معرفی بیشتر شخصیت، زندگی و کرامات امام رضا(ع) به دوستداران آن حضرت از طریق کتاب است.

عزیزخانی، همراهی و حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی در برگزاری گسترده‌تر جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح استان را قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: توسعه کتابخوانی در جامعه، امری الهی است و کتابداران استان در انجام برنامه‌های خود و ترویج فرهنگ کتابخوانی، همواره با حمایت و پشتیبانی روحانیون معزز،  قوت قلب گرفته‌اند. 

در بخش دیگری از این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تقدیر از فعالیت‌ کتابخانه‌های عمومی در سطح استان گفت: یکی از ملزومات توسعه فرهنگی، نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه است که خوشبختانه با وجود فعالیت کتابخانه‌های عمومی در سال‌های اخیر، شاهد رشد کمی و کیفی قابل ملاحظه‌ای در برنامه‌های فرهنگی استان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین ستوده با تأکید بر مشارکت در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، ادامه داد: الگو برداری از فضائل علمی، اخلاقی و اجتماعی ائمه اطهار(ع) موجب سعادت دنیوی و اخروی فرد و جامعه است و برگزاری گسترده و باشکوه این جشنواره می‌تواند، نویدبخش ترویج فرهنگ رضوی و کتابخوانی در استان باشد.

وی با اشاره به سفارش دین مبین اسلام بر کسب دانش و خرد، تأکید کرد: دین اسلام تأکید زیادی بر خرد محوری و دانش‌اندوزی دارد و انحراف و انحطاط را برآمده از جهل و نا‌آگاهی می‌داند، بر همین اساس از همه دستگاه‌های فرهنگی دعوت می‌کنم تا با مشارکت در این برنامه و تشویق نسل جوان به مطالعه در ایجاد زمینه‌های مناسب برای کتابخوانی در جامعه با کتابخانه‌های عمومی، همکاری کنند.