سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

در راستای بهبود خدمات‌رسانی به اعضای نابینای کتابخانه‌های عمومی همدان انجام شد؛

تبدیل یکی از پیشنهادات «کتاب‌خوان ماه» به فایل صوتی

کتاب خوان ماه اردیبهشت

یکی از منابع پیشنهادی طرح «کتاب‌خوان ماه» برای سهولت دسترسی اعضای نابینا و کم‌بینای کتابخانه‌های عمومی همدان به کتاب صوتی تبدیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی همدان؛ منصوره حسینی‌شعار، رئیس کتابخانه مرکزی همدان، ضمن اعلام این خبر گفت: سال ۹۵ از سوی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با عنوان «سال خواندن» نامیده شده و کتابخانه مرکزی همدان برای تحقق این هدف و سهولت دسترسی نابینایان و کم‌بینایان به این منابع، یکی از منابع طرح «۵۰ کتاب سال» در اردبیهشت‌ماه سالجاری را به شکل کتاب صوتی به این مخاطبان عرضه کرده است.

وی با بیان اینکه «در قالب این طرح، ماهانه ۴ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف برای معرفی و اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی به کتابخانه‌ها ابلاغ می‌شود»، گفت: «هم روزنامه هم کلوچه»، «جاذبه و دافعه علی(ع)»، «آنک آن یتیم نظر کرده» و «نیلوفر نیایش» عناوین کتاب‌های منتخب طرح «۵۰ کتاب سال» در اردیبهشت‌ماه هستند.

رئیس کتابخانه مرکزی همدان با بیان این که «کتاب صوتی «جاذبه و دافعه علی(ع)» پیش از آغاز این طرح در آرشیو بخش نابینایان کتابخانه مرکزی موجود بوده است» تصریح کرد: «هم روزنامه هم کلوچه» سروده مریم هاشم‌پور، عنوان کتابی است که در این نوبت برای استفاده اعضای نابینا و کم‌بینا به کتاب صوتی تبدیل شده است.

حسینی شعار افزود: این کتاب شامل ۱۵ شعر ساده و کودکانه است که با بیان دلنشین سیده لادن هادئی، مدیر عامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز همدان برای مخاطبین، بازخوانی شده است.