چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴

شرکت زنان و دختران جوان کتابخانه شهید مدرس در دوره مهارت‌های زندگی

کلاس مهارت‌های زندگی

همزمان با تعطیلات تابستانی و فراغت خانواده‌ها، دوره مهارت‌های زندگی، ویژه زنان و دختران کتابخانه عمومی شهید مدرس همدان، برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان، زهرا قراگزلو، مسئول کتابخانه عمومی شهید مدرس شهرستان همدان اعلام کرد: دوره مهارت‌های زندگی بر اساس آموزش مهارت‌هایی جهت کاربرد در زندگی روزانه در کتابخانه عمومی شهید مدرس برگزار می‌شود.

قراگزلو گفت: در این دوره، کتاب «زن و رهایی از وابستگی» اثر سوپتن سوئل، بنا به درخواست و علاقه اعضای کلاس، مطالعه و تدریس شده و به سوألات پیرامون آن، پاسخ داده می‌شود.

مریم ایزد، مربی کلاس نیز درباره این دوره آموزشی گفت: یکی از مسائل قابل تأمل در جامعه کنونی، فقدان استقلال در نظام فکری، هویتی و شخصیتی افراد است. این وابستگی، کارکردی منفی درپی دارد و مادران، پس از آشنایی با این موضوع و آگاهی از آن، می‌تواند با رفتاری صحیح، نسل آینده را به سمت استقلال هویتی سوق دهد.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی، مهارت‌های دهگانه‌ای را معرفی کرده است که لازمه زندگی فردی و اجتماعی موفق افراد در جامعه است.

ایزد با اشاره به این مهارت‌ها، افزود: خودآگاهی (توانایی شناخت نقاط ضعف و قوت واقع‌بینانه در خود)، همدلی (درک دیگران و مشکلاتشان در هر شرایطی)، ارتباط بین فردی (مشارکت و همکاری با دیگران، همراه با اعتقادی واقع‌بینانه در کنار تقویت دوستی‌های سالم)، ارتباط موثر(درک بهتر نیازها و احساسات دیگران به شیوه‌ای که فرد بتواند نیازها و احساسات خویش را در میان بگذارد)، مدیریت هیجان(شناخت انواع هیجانات)، حل مسئله (برای حل بهتر مسائل و مشکلات روزمره)، تصمیم‌گیری(این مهارت دیدی واقع بینانه برای انتخابی درست با ضریب اطمینان بالا به فرد می‌دهد)، تفکر خلاق (قدرت کشف، نوآوری و خلق ایده‌های جدید) و تفکر نقادانه (آموختن نگاهی همه جانبه به یک موضوع) عنوان این مهارت‌ها است.

گفتنی است؛ این جلسات در روز دوشنبه هر هفته از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح در کتابخانه شهید مدرس همدان برگزار می‌شود.