یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر خبر داد:

افزایش دو برابری تعداد کتابخانه‌های کاشمر در سه سال اخیر

افزايش دو برابري كتابخانه‌ها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه هفته دولت از افزایش دو برابری تعداد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در سه سال اخیر، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، محمدرضا بدیع‌زادگان در این‌باره گفت: در ابتدای سال ۹۲ در شهرستان کاشمر، تنها ۷ باب کتابخانه وجود داشت؛ اما این تعداد در سه سال اخیر، دو برابر شده و پس از افتتاح کتابخانه شهید سلیمان‌نژاد در روستای اوندر در هفته دولت به ۱۴ باب می‌رسد.

وی افزود: از ۷ کتابخانه‌ای که در سه سال اخیر به مجموعه کتابخانه‌های دارای مجوز کاشمر افزوده شده است، دو کتابخانه نهادی و پنج کتابخانه نیز مشارکتی هستند.

وی با اشاره به احداث کتابخانه‌های عمومی در روستاها و مناطق محروم شهرستان کاشمر افزود: احداث سه کتابخانه در روستاهای فرگ، فدافن و اوندر و یک کتابخانه در منطقه محروم خیابان شهید نیازمند کاشمر از اقدامات توسعه‌ای این شهرستان است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر ادامه داد: مبنای سیاست‌گذاری ما، توسعه کتابخانه‌ها در مناطق روستایی و محروم است و البته در این مناطق، شاهد استقبال بیشتر و گسترده‌تر مردم، به ویژه کودکان و نوجوانان، نسبت به مناطق شهری و برخوردار هستیم.

بدیع‌زادگان با اشاره به برنامه‌های آتی این اداره کل برای توسعه کتابخانه‌های کاشمر اظهار داشت: درحال‌حاظر، سه کتابخانه دیگر در این شهرستان در مرحله اخذ مجوز به‌سر می‌برند که دو مورد آن در مناطق روستایی و یک مورد هم در شهرک سید مرتضی(ع) احداث شده است.

وی افزود: شهرستان کاشمر در صورت اخذ مجوز این سه کتابخانه تا پایان سالجاری از نظر تعداد کتابخانه‌های عمومی نهادی و مشارکتی بعد از مشهد مقدس در رتبه دوم استان، قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر تصریح کرد: توسعه کتابخانه‌های نهادی یکی از مهم‌ترین اهداف ما است؛ زیرا پرسنل کتابخانه‌های مشارکتی، ساعت کاری مشخصی ندارند و نمی‌توانیم در اداره آن دخالت چندانی داشته باشم؛ ولی کتابخانه‌های نهادی، دارای پرسنل استخدام شده توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی با ساعت کاری و فعالیت‌هایی مشخص هستند.

بدیع زادگان تصریح کرد: سه کتابخانه‌ای که پیگیر اخذ مجوز آن هستیم، قرار است به صورت نهادی فعالیت کنند.

وی در خاتمه با اشاره به اهمیت جذب کمک‌های خیرین در پیشبرد اهداف فرهنگی، ادامه داد: در سه سال گذشته، بخش اعظم هزینه‌های توسعه و افزایش کتابخانه‌های شهرستان کاشمر، توسط انجمن خیرین کتابخانه‌ساز تأمین شده و این امر نشان‌دهنده اهمیت ایجاد ارتباط با خیرین و جذب آنها به مسائل فرهنگی است.