شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

در استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت؛

افتتاح ۵ کتابخانه شهری و روستایی

افتتاح 5 کتابخانه در کهگیلویه و بویراحمد

همزمان با جشن‌های نیمه شعبان، ۵ کتابخانه شهری و روستایی با کمک ۲ میلیارد ریالی خیرین در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، همزمان با میلاد حضرت مهدی(عج) یک کتابخانه شهری در یاسوج و چهار کتابخانه روستایی در روستاهای علی آباد و مازه خریده از توابع شهرستان بویراحمد و روستاهای بن زرد و توت نده از توابع شهرستان دنا در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.

در آیین افتتاح این کتابخانه‌ها که با حضور زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا، محمدی معاون امنیتی و سیاسی استانداری، محمدرضا حافظی رئیس جامع خیرین مدرسه ساز کشور، کاظم قلم چی مؤسس و رئیس بنیاد قلم چی و مسئولین محلی حضور داشتند.

زینب قربانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی فجر دولت آباد یاسوج اظهار داشت: کتابخانه‌ عمومی فجر دولت‌آباد با مساحت ۷۵۰ مترمربع و زیربنای ۳۷۳ مترمربع از محل اعتبارات استانی با مبلغ ۳ هزار و ۳۰۰میلیون ریال احداث شده است.  

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از بنیاد آموزشی و علمی قلم‌چی، افزود: این بنیاد علمی آموزشی  جمعاً ۲ میلیارد ریال جهت تجهیز این کتابخانه کمک کردند که سهم تجهیز کتابخانه دولت آباد یاسوج توسط این مؤسسه وقف عام مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال شد.  

وی همچنین با اشاره به خطر تخریب کتابخانه‌های نیمه‌تمام این استان افزود: چند پروژه نیمه تمام در استان و در شهرهای دهدشت، چرام و لیکک و مادوان وجود دارد که به علت نبود بودجه عمرانی در نیمه تمام مانده است که امیدوارم خیرین کتابخانه ساز در تکمیل و تجهیز آن ما را یاری دهند.

قربانی یکی دیگر از مشکلات را نبود کتابخانه مرکزی در مرکز استان و شهر یاسوج دانست و گفت: کتابخانه کنونی متعلق به شهرستان بویراحمد است و خود مرکز استان کتابخانه مرکزی ندارد که همین موجب شده خیل عظیمی از جوانان با مشکل کمبود مکان کتابخانه‌ای در شهر یاسوج روبرو باشند.  

محمدرضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور نیز در این مراسم افتتاح با بیان اینکه تحریم‌ها هیچ تأثیری بر روی اقدامات و فعالیت‌های خیرخواهانه خیرین مدرسه‌ساز نداشته است، اظهار داشت: این حضور و مشارکت حتی بیشتر از گذشته و قبل از تحریم‌ها بود.

وی گفت: خیرین بیش از گذشته هم از نظر فیزیکی و هم از نظر سرمایه‌گذاری وارد عرصه شده‌اند و اجاره ندادند که در این حوزه دشمن به خواسته خود برسد.

غلام‌محمد زارعی رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد نیز در بخش دیگری از این مراسم، گفت: فرهنگ کتابخانه سازی در حال گسترش است و اقدامات خیرخواهانه در بحث کتابخانه‌سازی در دانشگاه‌های کشور نیز توسط خیرین آغاز شده، هرچند خیرین باید توجه بیشتری به کتابخانه های عمومی در کشور داشته باشند.

وی افزود: اکنون هم شاهد ایجاد کتابخانه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی در روستاهای کشور هستیم که این همت رو به گسترش است و این نشان از توجه دولت به روستاها است.

فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی استانداری نیز در این آیین با تاکید بر لزوم جذب کمک خیرین به توسعه فضاهای فرهنگی خاطرنشان کرد: توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی در این استان با یکهزار و۷۰۰روستا، نیازمند همت خیرین است.