سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

دو باب کتابخانه در شهرستان گچساران افتتاح شد

افتتاح کتابخانه در گچساران

آئین افتتاح ۲ باب کتابخانه عمومی پاسارگاد و فارابی در گچساران با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش روابط اداره‌کل کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد، روز یکشنبه (۵ اردیبهشت) در مراسمی با حضور موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ یوسف تقی‌پور، رئیس اداره امور شعبه‌های بانک پاسارگاد؛ زینب قربانی، مدیرکل کتابخانه‌های استان و تعداد دیگری از مسئولین استانی ۲ باب کتابخانه در کوی بهارستان و کوی فرهنگیان گچساران افتتاح شد.

در این مراسم خادمی ضمن تشکر ویژه از مدیرعامل بانک پاسارگاد به دلیل انجام این اقدام ارزشمند، گفت: از اینکه بانک پاسارگاد توجه ویژه‌ای به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود دارد، قدردانی می‌کنم. این بانک به‌ عنوان یک بانک خصوصی، می‌توانست در این امور دخیل نشود، اما به دلیل توجه و عنایت ویژه مدیران آن به این مقوله، چنین گام‌های مؤثری برداشته شد. بی‌شک توسعه کشور زمانی اتفاق می‌افتد که حوزه فرهنگ و سایر حوزه‌های مرتبط به آن پیشرفت کند. امیدواریم در این کتابخانه‌ها اشخاصی تربیت شوند که در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور قدم بردارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان از تلاش‌های مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و همکارانش که در این مدت باعث پویایی و فعال شدن کتابخانه‌ها شده است، تشکر و قدردانی ویژه‌ای کرد و گفت: امیدوارم همان‌طوری که به فضای کتابخانه‌ها اضافه می‌شود، کتابخوان شدن جامعه هم رونق بگیرد.

در ادامه قربانی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تشکر از بانک پاسارگاد به دلیل توجه به مناطق محروم گفت: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های محروم کشور است، از مدیرعامل بانک پاسارگاد انتظار داریم به‌عنوان یک بانک حامی فرهنگ، توجه بیشتری به این منطقه داشته و با توجه به اینکه این بانک همواره در کشور پیشتاز بوده است، حمایت‌های خود را از این منطقه دریغ نکند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه بویراحمد اظهار داشت: در استان ۶۸ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که ۹ باب آن در شهرستان گچساران قرار دارد؛ با افتتاح این دو باب کتابخانه خیرساز توسط بانک پاسارگاد، تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان گچساران به ۱۱ باب می‌رسد. با بهره‌برداری از این طرح‌ها مساحت کتابخانه‌های استان به ۱۸ هزار مترمربع افزایش‌یافته است.