یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸

افتتاح کتابخانه عمومی رئیسعلی دلواری

کتابخانه عمومی رئیسعلی دلواری

کتابخانه عمومی رئیسعلی دلواری در شهرستان تنگستان با حضور جمعی از مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی بوشهر، کتابخانه عمومی رئیسعلی دلواری شهر دلوار از بخش‌های شهرستان تنگستان در استان بوشهر، روز پنج‌شنبه پنجم شهریور با حضور مصطفی سالاری استاندار بوشهر، رضا عوض‌پور معاون برنامه‌ریزی استانداری، سیدعلی هاشمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی بوشهر، غلامرضا ترک‌زاده فرماندار تنگستان، حجت‌الاسلام والمسملین سید محمدمهدی پورفاطمی نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین زاهد دوست امام جمعه دلوار و مسئولین محلی به بهره برداری رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی بوشهر در مراسم افتتاح این کتابخانه گفت: با افتتاح این کتابخانه ۱۶درصد فضای مطالعه شهرستان تنگستان افزایش می‌یابد. همچنین فضای کتابخانه‌ای شهر دلوار نیز ضمن تحقق سند چشم انداز ۱۴۰۴ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ۲۵ درصد از این سند پیشی می‌گیرد.

هاشمی در ادامه با اشاره به کتابخانه عمومی رئیسعلی دلواری خاطرنشان کرد: این کتابخانه در زمینی به  مساحت ۳۰۰ مترمربع و با زیربنای ۵۰۰ متر و در ۲طبقه شامل قرائت‌خانه خواهران و برادران، سالن جلسات، نمازخانه، بخش کودک، کافی نت و بخش مخزن احداث شده است.

وی با بیان اینکه برای احداث این کتابخانه اعتباری بالغ بر ۸.۵ میلیارد ریال هزینه شده است، اظهارداشت: بخشی از اعتبار این طرح صرف تملک زمین پروژه شد و بخشی هم به تجهیزات و ساخت آن اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی بوشهر همچنین یادآور شد: مراحل ساخت این پروژه از سال۸۹ آغاز و ۵ سال به طول انجامید.

گفتنی است با افتتاح این مرکز فرهنگی، تعداد کتابخانه‌های تنگستان به ۱۱ باب می‌رسد که ۸ باب آن در روستاهای این شهرستان قرار دارد.