دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

استان اردبیل در جذب مشارکت خیرین، کارنامه‌ای مثبت به‌جا گذاشته است

بازدید مدیرکل منابع اردبيل

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل گفت: استان اردبیل در جذب مشارکت خیرین، کارنامه‌ای مثبت به‌جا گذاشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، علی رمضانی، مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهید مطهری و امام علی(ع) اردبیل با اشاره به برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها گفت: مشارکت کتابداران در ارائه پیشنهاد برای خرید منابع موجب شناسایی کتاب‌های مفید و پرمخاطب است.

وی ضمن تأکید بر برنامه‌های اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در توسعه منابع کتابخانه‌ها افزود: گسترش منابع مرجع و کتاب‌های ویژه بخش‌های کودک و نوجوان از اولویت‌های این اداره کل است.

وی، همچنین در بازدید از مراحل تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های عمومی ١٥ خرداد روستای آراللو و ابنسینای روستای خلیل‌آباد، موفقیت استان اردبیل در جذب مشارکت خیرین را ستودنی دانست و با تأکید بر کارنامه مثبت اردبیل در این حوزه، افزود: نهاد کتابخانه‌ها، ضمن استقبال از مشارکت خیرین نیک‌اندیش، درصدد مهیا کردن بیشتر زمینه‌های مشارکت این افراد است.

رمضانی با اشاره به اجرای طرح‌هایی همچون جشنواره کتابخوانی رضوی، نشست‌های کتاب‌خوان و طرح کتابخوان ماه در راستای ترغیب شهروندان به مطالعه و کتابخوانی، تصریح کرد: مشارکت چشمگیر اعضای کتابخانه‌ها و کتابداران در طرح‌های مذکور، نشان از موفقیت آنها دارد.

وی، ضمن تأکید دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر پیگیری مشکلات کتابداران و کتابخانه‌های عمومی، خاطرنشان کرد: گسترشِ مبتنی بر برنامه کتابخانه‌های عمومی، بستر برقراری ارتباط بهتر عموم جامعه با کتاب را فراهم خواهد کرد.