سه‌شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

به همت محفل ادبی زرینه؛

نشست تحلیل آثار علامه طباطبایی در میاندوآب برگزار شد

نشست آثار علامه طباطبایی میاندوآب

به مناسبت هفته کتاب، نشست تحلیل آثار علامه طباطبایی به همت محفل ادبی زرینه شهرستان میاندوآب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی، به همت محفل ادبی «زرینه» شهرستان میاندوآب، نشست ادبی تحلیل آثار علامه محمدحسین طباطبایی با حضور غلامرضا امامعلیزاده، شاعر، منتقد و نویسنده؛ واله شیری، شاعر و نویسنده و ویدا سلیمی، دکتری زبان و ادبیات فارسی و مدرس دانشگاه در کتابخانه عمومی شهید مهدی باکری برگزار شد.

غلامرضا امام علیزاده در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت بیست و نهمین هفته کتاب، گفت: شروع به کار دوباره محافل ادبی پس از مدت های طولانی، توفیقی است که نصیب ما شده و امیدواریم بتوانیم در ماه های آتی فعالانه تر در عرصه فرهنگی شهرستان ظاهر شویم.

وی بیان کرد: شناساندن چهره ها و شخصیت های برتر فرهنگی کارکردی است که محافل ادبی به دنبال آن هستند و چه کسی بهتر و والاتر از شخصیتی چون علامه طباطبایی می تواند برای اولین برنامه رسمی محفل ادبی شهرستان میاندوآب انتخاب شود.

امام علیزاده با اشاره به اینکه اشراف علامه به بسیاری از علوم، زبان هر منتقد و ادیبی را از وارد کردن خدشه بر آثار ایشان قاصر می کند، گفت: سنن النبی اثری است که در آغاز به عنوان ضمیمه ای بر تفسیر المیزان و در واقع برای استفاده شخصی خود علامه نگارش یافته است. با این حال جایگاه این اثر در تعلیم و تربیت اخلاق اسلامی غیر قابل چشم پوشی است.

وی با تاکید بر اینکه هر کسی برای اینکه بتواند راه تعالی شخصیت را فارغ از پاداش اخروی آن طی کند، لازم است سیره و سنت پیامبر را سرلوحه خود قرار دهد، گفت: کتاب سنن النبی کتابی است که بسیار شسته و رفته، به صورت کاملا ساده و کاربردی سنت هایی که پیامبر اکرم (ص) در زندگی شخصی خود به آن ها پایبند بوده را گردآوری و ارائه داده است.

واله شیری، با اشاره به اینکه علامه نه تنها در علم و معرفت، بلکه در اخلاق شخصی نیز می تواند اسوه عملی هر مسلمانی باشد، گفت: در روزگاری که سیطره رسانه ها مروج بی اخلاقی های متعدد شده، علامه طباطبایی اثری گردآوری کرده که چراغ راهی برای تعالی انسان ها است.

ویدا سلیمی با اشاره به اینکه درک واقعیت برای هر ذهن و فکری میسر نیست، افزود: درک آثار و نوشته های علامه، دریافت مفاهیم حقایق پنهان در آثار وی در توان هر شخصی نیست و افکار برای ورود به حوزه ادارک واقعیت های مطرح شده در این آثار باید بسیار کارآزموده باشند.

گفتنی است، این برنامه به صورت پخش زنده از صفحه اینستاگرام کتابخانه شهید مهدی باکری پخش شد و علاقه مندان می توانند در صفحه این کتابخانه به فایل تصویری برنامه دسترسی داشته باشند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 0 =