چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

با افتتاح کتابخانه عمومی خیرساز سید موسی حمیدی کبودرآهنگ:

تعداد کتابخانه‌های عمومی استان همدان به 111 باب رسید

افتتاح کتابخانه خیرساز

استان همدان با افتتاح کتابخانه عمومی خیرساز سیدموسی حمیدی شهرستان کبودرآهنگ در هفته دولت؛ شاهد آغاز فعالیت صد و یازدهمین کتابخانه عمومی خود بود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان، کتابخانه عمومی سید موسی حمیدی در روستای داقداق‌آباد از توابع شهرستان کبودرآهنگ، با حضور محمدابراهیم الهی‌تبار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار؛ عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان؛ فاضل عبادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان؛ احسان قنبری، فرماندار؛ سید جواد معینی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کبودرآهنگ و جمعی از مسئولین شهرستانی افتتاح شد.

محمدابراهیم الهی‌تبار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در مراسم افتتاحیه این کتابخانه‌ها با اشاره به توسعه میزان مطالعه به‌عنوان یکی از شاخصه‌های ارزیابی رشد جامعه، اظهار کرد: برای توسعه میزان مطالعه در جامعه، باید نسبت به افزایش فضای مطالعاتی اقدام کرده و فرهنگ کتابخوانی را ارتقا داد.

قنبری، فرماندار کبودرآهنگ نیز در این نشست با اشاره به اینکه «همه مسئولان باید در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنند»، افزود: با بهره‌برداری از کتابخانه عمومی ادیب داقداق‌آباد، تعداد کتابخانه‌های روستایی به هشت باب و سرانه زیربنا به ازای هر صد نفر، از دو مترمربع به 2/2 مترمربع افزایش یافت‌.

وی افتتاح چندین کتابخانه از سال 93 تا 95 در کبودرآهنگ را انقلابی در حوزه فرهنگ این شهرستان دانست و گفت: اولین کتابخانه کبودرآهنگ در سال 1349 راه‌اندازی شد و تا سال 1393 نیز تنها 5 باب کتابخانه در این شهرستان وجود داشت؛ اما از سال 93 تاکنون، شاهد رشد چشم‌گیر این مراکز فرهنگی و افتتاح 7 باب کتابخانه تا به امروز هستیم.

عاطفه زارعی نیز، در این مراسم ضمن تقدیر از همه تلاشگران عرصه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی جامعه، اظهار داشت: خداوند متعال هم به جسم انسان اهمیت داده و هم به تعالی روح انسان و این بدان معناست که نهادهای فرهنگی باید در زمینه ایجاد بسترهای لازم برای رشد فرهنگی و تعالی اندیشه جامعه، تلاش کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان، افزود: جوامعی که در راستای ارتقای سطح علم، دانش و فرهنگ کوشیده‌اند، موفق به پرورش افراد بزرگ و شاخص می‌شوند که در ترقی و پیشرفت جامعه اثربخش خواهند بود.

وی ادامه داد: هدف ما از توسعه فضای کتابخانه‌ای در سطح استان، تسهیل دسترسی همه افراد به منابع اطلاعاتی، علمی و ارتقاء سطح دانش عمومی جامعه بوده و امیدواریم در آینده شاهد آن باشیم که افراد سرشناس و فرهیخته‌ پرورش یافته در کتابخانه‌ها به جامعه خود خدمت کنند.

دکتر زارعی ضمن تقدیر از حمایت‌های استانداری، فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های دغدغه‌مند در حوزه کتاب و کتابخوانی، خواستار مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها، و نهادهای مختلف در این زمینه شد و افزود: مسئله کتاب امری فراسازمانی است که همه باید به آن توجه کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اهدای زمین کتابخانه روستای داقداق‌آباد، توسط مرحوم سید موسی حمیدی از خیرین فقید شهرستان کبودرآهنگ ، گفت: حمایت خیرین کتابخانه‌ساز در توسعه فضای کتابخوانی و گسترش فرهنگ مطالعه نقش مهمی دارد و هدایت و جذب این کمک‌ها،  گامی موثر در رشد فضای کتابخوانی کشور است.