چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

مشهد مقدس، میزبان دوره آموزشی «مدرسه تابستانی خواندن»

مدرسه اينترنتي خواندن

سومین و چهارمین دوره آموزشی «مدرسه تابستانی خواندن» در شهریور ماه به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مشهد مقدس، برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، سومین و چهارمین دوره آموزشی «مدرسه تابستانی خواندن» در شهریور ماه و به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

امین متولیان، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جلسه هم‌اندیشی برگزاری این دوره در محل اداره کل کتابخانه های‌عمومی خراسان رضوی گفت: مدرسه تابستانی خواندن در سومین و چهارمین دوره در آستانه اتفاق مهم مشهد۲۰۱۷ با رویکرد معرفی خادمان فرهنگی به کتابداران برگزیده کشور، برگزار می شود.

متولیان ادامه داد: دیدار از چاپخانه روزنامه قدس و بازدید از مجموعه تاریخی فردوسی از برنامه‌های این دوره خواهد بود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره‌ها، ارائه جدیدترین شیوه‌های علمی مطالعه و نحوه ارتباط‌گیری با مخاطب و جامعه کتابخوان در کتابخانه‌ها است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: اولین و دومین دوره آموزشی «مدرسه تابستانی خواندن» برای نخستین بار در کشور به همت معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در سال ۹۴ و در مشهد مقدس برگزار شد.

وی افزود: با توجه به تجارب موفق سال گذشته، دوره سوم و چهارم این فعالیت فرهنگی از تاریخ ۱۴ تا ۱۸ شهریور ماه سالجاری با حضور ۱۲۰ نفر از کتابداران برگزیده کشور و به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

حسین اکبری، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را تربیت «مروجان خواندن» اعلام کرد و افزود: با توجه به نامگذاری سال ۹۵ توسط دبیرکل محترم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نام «سال ملی خواندن»، برگزاری این دوره‌های آموزشی با حضور اساتید مطرح و شاخص کتابداری کشور، گامی موثر در تحقق اهداف این سال و ارتقاء فرهنگ مطالعه خواهد بود.

 وی با معرفی عناوین محتوایی این دوره آموزشی، افزود: «شایستگی‌های کلیدی مروجان خواندن»، «شیوه‌های مطالعه و یادگیری»، «بازاریابی خواندن»، «مستندسازی تجربیات خواندن»، «ترویج خواندن برای نوسوادان بزرگسال»، «شیوه‌های نوین معرفی کتاب»، «گروه‌های محروم و خواندن»، «هنر در خدمت ترویج خواندن»، «طراحی و اجرای خدمات کتابخانه‌ای برای ترویج خواندن»، «ترویج با هم خواندن برای کودکان و نوجوانان» و «معرفی طرح با من بخوان» عناوین دروس این دوره را به خود اختصاص می‌دهند.