سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹

در کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد؛

نشست «تخصصی کتاب‌خوان» ویژه نابینایان و کم‌بینایان

كتاب‌خوان ويژه نابينايان

نشست «تخصصی کتاب‌خوان» با محوریت کتاب‌هایی با موضوع ازدواج در بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان، نشست تخصصی کتاب‌خوان با محوریت کتاب‌های مربوط به ازدواج در بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد و شش عنوان کتاب را با مخاطبین خود به اشتراک گذاشت.

«آیا می‌دانید حقوق زن در دوران ازدواج چیست؟» نویسنده: عزت‌الله عراقی/ ارائه توسط: علی چهاردولی(مسئول بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی(

این کتاب، حاوی اطلاعاتی درباره حقوق زن در ازدواج است و مخاطب را با حقوق خود در دوران ازدواج و زندگی زناشویی آشنا می‌کند. مهریه، نفقه، اجرت‌المثل و حقوق و شرایطی ضمن عقد از موارد مطرح شده در این کتاب است.  

«گزارش لحظه به لحظه ازدواج حضرت فاطمه(س)» نویسنده: محمدرضا انصاری /ارائه توسط: راحله صدیق‌منش(کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی و عضو فعال بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی)

این کتاب، شرحی کامل از ازدواج حضرت فاطمه(س) است که از ابتدای خواستگاری و تا پایان ازدواج ایشان را بیان می‌کند و در ادامه به برکات و ارزش‌های این ازدواج می‌پردازد.

«ازدواج، مکتب انسان‌ساز» نویسنده: شهید دکتر رضا پاک‌نژاد/ ارائه توسط: دکتر زهرا طهماسبی(دبیرآموزش و پرورش و عضو بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی)

این کتاب، اثری جامع و کامل در زمینه شناخت جنسیت است که دوران تجرد و انتخاب همسر تا ازدواج و سرآغاز زندگی و آداب و رسوم زندگی مشترک و زناشویی را به طور مفصل، شرح می‌دهد.

«نکات کلیدی ازدواج دانشجویی» نویسنده: امیرحسین بانکی‌پورفرد/ ارائه توسط: ابوالفضل وجدی(عضو فعال بخش نابینایان نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی)

این کتاب حاوی نکاتی کلیدی در زمینة ازدواج و دانسته‌های قبل از آن است و از جمله موضوعات کتاب می‌توان به اهمیت ازدواج در آیات و روایات، شرایط لازم برای ازدواج، راه از بین بردن موانع ازدواج، تفاوت‌های زن و مرد، معیارها و ملاک‌های انتخاب همسر، و مشاوره برای ازدواج اشاره کرد.

«بررسی تاریخی ازدواج‌های پیامبر اعظم(ص)» نویسنده: مصطفی جعفر پیشه‌فرد/ ارائه توسط: علی موسعلی(کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی)

این اثر با پذیرش حقیقت ازدواج‌های پیامبر(ص) به پرسش‌های اساسی درباره فلسفه این ازدواج‌ها، تعدد زوجات نبی اعظم(ص) و... پاسخ داده و به مقایسه همسران پیامبر(ص) و نتیجه‌گیری می‌پردازد.

«جوان و ازدواج» نویسنده: احمد طهماسبی/ ارائه توسط: سمیه الیاسی(عضو بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی و حافظ کل قرآن کریم)

این کتاب با لحنی انتقادی، تلاش کرده است تا با درکی عمیق از مشکلات فراروی جوانان، به بررسی علت‌هایی بپردازد که جوانان را از ازدواج دور نگهداشته و در هاله‌ای از ترس قرار داده است.